محمد عمیقی در گفتگو با برگزیده های ایران اظهار داشت: از آنجا که عمدهترین دلیل سفر در گردشگری زیبایی، دستیابی به خدمات سلامتی و زیبایی با بهترین کیفیت و پایینترین قیمت است؛ می توان گفت گردشگری زیبایی یک پدیدۀ قیمت محور است.
وی افزود: علاوه بر انتخاب مقاصد گردشگری سلامت و زیبایی برای صرفهجویی در هزینهها، کیفیت بهتر مراقبتهای زیبایی و سلامتی، و استفاده از درمانهایی که تحت پوشش بیمۀ محلی قرار نمیگیرند نیز از دیگر دلایل رجوع به گردشگری زیبایی است.
مدیرعامل کلینیک زیبایی نیایش بیان کرد: بسیاری از گردشگران به دنبال دریافت خدمات زیبایی و سلامت بدون ماندن در صفهای طولانی و لیستهای انتظار بلند و بالا هستند و ترجیح میدهند در زمانی که برای تعطیلات و مرخصی خود در نظر گرفتهاند اینگونه کارهایشان را به انجام برسانند تا اینکه منتظر باشند تا از کلینیک در زمان نامعلومی با آنها تماس گرفته شود.
عمیقی گفت: طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، تبلیغات زیاد مقاصد گردشگری، افزایش تمایل مردم به استفاده از خدمات زیبایی، فریبایی زندگی گالریوار و نمایشی، تصاویر پررنگ و لعاب رسانههای جمعی مجازی، مردم را بهسوی این مقاصد میکشاند و انجام سفرهای گردشگری سلامت تبدیل به یک پرستیژ اجتماعی برای قشر خاصی از مردم شده است.
عضو کمیسیون سلامت مجمع ملی جوانان ظرفیت های داخلی پزشکی زیبایی را بستری برای ارزآوری و حضور مخاطبینی از کشورهای همسایه عنوان کرد.
۴۶