Categories: مازندران

گره‌گشایی جدید برای پایان دادن به تب کهنه ترافیک جاده هراز

به گزارش برگزیده های ایران از آمل، جاده بین‌المللی و تاریخی هراز، بعد از جاده چالوس به عنوان دومین جاده زیبای ایران محسوب می‌شود. این جاده در کمال زیبایی خود یکی از چهار محور ارتباطی شهر تهران به شمال ایران است و در بیشتر اوقات به ویژه در فصل های بهار و تابستان پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است و صرفا در ایام نوروز حدود ۳۰ درصد از مسافران نوروزی مازندران، از طریق این جاده وارد استان می‌شوند.

 


ترافیک سنگین محور هراز در ایام تعطیل

 

حجم زیاد تردد در کنار ظرفیت کم جاده بین‌المللی هراز گاهی موجب به وجود آمدن ترافیک‌های سنگین و طولانی در آخر هفته‌ها و ایام تعطیل می‌شود که این امر تردد در محور هراز را به معضل دردناکی تبدیل کرده است.

برای رفع این مشکل در سال ۱۳۹۸ پروژه جاده جایگزین محور هراز کلنگ خورد تا معضل حجم ترافیکی این جاده را کم کند که به دلیل استاندارد نبودن و شیب نامناسب بهره‌برداری از این جاده با تأخیر زیادی رو‌به رو شد.

پس از انتقاد استاندار دولت سیزدهم نسبت به مشکلات ترافیکی مازندران و دستور بر رفع این مشکل، مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران از آماده شدن جاده جایگزین هراز با رفع برخی نواقص جهت استفاده در مواقع اضطراری خبر داد.

 


بازدید فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران،مدیرکل دفتر فنی استانداری و معاونت راهداری استان از روند پروژه جاده جایگزین محور هراز

 

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در این بازدید درباره زمان بهره‌برداری از جاده جایگزین هراز گفت: ایجاد امنیت، آرامش و آسایش مردم نسبت به باز شدن گره‌های ترافیکی جاده هراز اولویت دارد.

وی با بیان اینکه جهت استفاده از جاده جایگزین باید استانداردهای لازم اعمال شود، افزود: شیب از مشکلات اساسی این جاده بود که اکنون بخش بزرگی از ان مناسب‌سازی شده است و پس از برطرف شدن سایر موانع ایمنی قابل بهره برداری است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: به دلیل اینکه جاده جایگزین در محور اصلی و پرتردد کشور قرار دارد بهره‌برداری از آن منوط به اخذ مجوز از کمیسیون ایمنی و وزارت راه‌وشهرسازی است و پس از اخذ مجوزهای لازم مردم می‌توانند در ساعات اوج پیک ترافیکی از این جاده استفاده کنند.

 


بازدید از پروژه جاده جایگزین محور هراز

 

احمد توکلی مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران با بیان اینکه جاده جایگزین محور هراز جهت روان‌سازی ترافیک و پیشبرد کارهای اجرایی سد هراز احداث شد، گفت: جاده جایگزین هراز که به طول ۴ کیلومتر است، استانداردهای لازم برای تردد را دارا نبود و شیب آن ۱۸ درصد بود. در حال حاضر با رفع نواقص جاده‌ای، شیب به زیر ۱۵ درصد رسیده است و آماده بهره‌برداری برای تردد در مواقع ضروری و پیک ترافیکی به مدت چندین ساعت است.

توکلی در پاسخ به اظهار نظر فرمانده انتظامی مازندران در خصوص ضرورت رعایت استانداردهای ایمنی برای صدور مجوز استفاده از این جاده اظهار کرد: اظهارات فرمانده انتظامی مازندران مربوط به رمپ‌های دسترسی جاده است و مقرر شد ماموران پلیس برای حفظ ایمنی مردم، در سه نقطه پرخطر این مسیر حاضر شوند. همچنین مقرر شد تابلوهای لازم مبنی بر کاهش و محدودیت سرعت در جاده جایگزین نصب شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران در پایان گفت: این جاده صرفا در مواقع اضطراری و آن هم به صورت موقت استفاده خواهد شد و تردد کامیون و اتوبوس در این جاده ممنوع است اما جاده اصلی به طول ۱۱ کیلومتر و با شیب استاندارد زیر ۶ درصد ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۶۴/ج


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

چرا گیربکس چینی؟ بررسی مزایا و معایب نسبت به برندهای دیگر

گیربکس‌های چینی به دلیل قیمت پایین، دسترسی آسان و تنوع بالا مورد توجه قرار گرفته‌اند…

4 هفته ago

لیستی از هتل های محبوب سنگاپور از نگاه بوکینگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سنگاپور جزو کشور هایی می‌ باشد که با…

1 ماه ago

فرق میسلار واتر و تونر

پاک نکردن آرایش، میتونه آسب های متعددی به پوستت بزنه، اولین و مهم ترین آسیب…

2 ماه ago

نیکزاد: تأثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور مطالبه متخصصان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری ۶۰ درصد معدل در کنکور، درخواست و مطالبه…

2 ماه ago

تدارک ویژه رادیو برای سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع)

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) برنامه‌های…

2 ماه ago

سقوط ۲ پله‌ای تیم ملی فوتسال در رده‌بندی جدید فیفا

تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان ایران در رده‌بندی جدید فیفا دچار تنزل رتبه شدند.

2 ماه ago