Categories: مازندران

گره‌گشایی جدید برای پایان دادن به تب کهنه ترافیک جاده هراز

به گزارش برگزیده های ایران از آمل، جاده بین‌المللی و تاریخی هراز، بعد از جاده چالوس به عنوان دومین جاده زیبای ایران محسوب می‌شود. این جاده در کمال زیبایی خود یکی از چهار محور ارتباطی شهر تهران به شمال ایران است و در بیشتر اوقات به ویژه در فصل های بهار و تابستان پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است و صرفا در ایام نوروز حدود ۳۰ درصد از مسافران نوروزی مازندران، از طریق این جاده وارد استان می‌شوند.

 


ترافیک سنگین محور هراز در ایام تعطیل

 

حجم زیاد تردد در کنار ظرفیت کم جاده بین‌المللی هراز گاهی موجب به وجود آمدن ترافیک‌های سنگین و طولانی در آخر هفته‌ها و ایام تعطیل می‌شود که این امر تردد در محور هراز را به معضل دردناکی تبدیل کرده است.

برای رفع این مشکل در سال ۱۳۹۸ پروژه جاده جایگزین محور هراز کلنگ خورد تا معضل حجم ترافیکی این جاده را کم کند که به دلیل استاندارد نبودن و شیب نامناسب بهره‌برداری از این جاده با تأخیر زیادی رو‌به رو شد.

پس از انتقاد استاندار دولت سیزدهم نسبت به مشکلات ترافیکی مازندران و دستور بر رفع این مشکل، مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران از آماده شدن جاده جایگزین هراز با رفع برخی نواقص جهت استفاده در مواقع اضطراری خبر داد.

 


بازدید فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران،مدیرکل دفتر فنی استانداری و معاونت راهداری استان از روند پروژه جاده جایگزین محور هراز

 

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در این بازدید درباره زمان بهره‌برداری از جاده جایگزین هراز گفت: ایجاد امنیت، آرامش و آسایش مردم نسبت به باز شدن گره‌های ترافیکی جاده هراز اولویت دارد.

وی با بیان اینکه جهت استفاده از جاده جایگزین باید استانداردهای لازم اعمال شود، افزود: شیب از مشکلات اساسی این جاده بود که اکنون بخش بزرگی از ان مناسب‌سازی شده است و پس از برطرف شدن سایر موانع ایمنی قابل بهره برداری است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: به دلیل اینکه جاده جایگزین در محور اصلی و پرتردد کشور قرار دارد بهره‌برداری از آن منوط به اخذ مجوز از کمیسیون ایمنی و وزارت راه‌وشهرسازی است و پس از اخذ مجوزهای لازم مردم می‌توانند در ساعات اوج پیک ترافیکی از این جاده استفاده کنند.

 


بازدید از پروژه جاده جایگزین محور هراز

 

احمد توکلی مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران با بیان اینکه جاده جایگزین محور هراز جهت روان‌سازی ترافیک و پیشبرد کارهای اجرایی سد هراز احداث شد، گفت: جاده جایگزین هراز که به طول ۴ کیلومتر است، استانداردهای لازم برای تردد را دارا نبود و شیب آن ۱۸ درصد بود. در حال حاضر با رفع نواقص جاده‌ای، شیب به زیر ۱۵ درصد رسیده است و آماده بهره‌برداری برای تردد در مواقع ضروری و پیک ترافیکی به مدت چندین ساعت است.

توکلی در پاسخ به اظهار نظر فرمانده انتظامی مازندران در خصوص ضرورت رعایت استانداردهای ایمنی برای صدور مجوز استفاده از این جاده اظهار کرد: اظهارات فرمانده انتظامی مازندران مربوط به رمپ‌های دسترسی جاده است و مقرر شد ماموران پلیس برای حفظ ایمنی مردم، در سه نقطه پرخطر این مسیر حاضر شوند. همچنین مقرر شد تابلوهای لازم مبنی بر کاهش و محدودیت سرعت در جاده جایگزین نصب شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران در پایان گفت: این جاده صرفا در مواقع اضطراری و آن هم به صورت موقت استفاده خواهد شد و تردد کامیون و اتوبوس در این جاده ممنوع است اما جاده اصلی به طول ۱۱ کیلومتر و با شیب استاندارد زیر ۶ درصد ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۶۴/ج


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ / عکس‌

«قبرستان ممنوعه تهران» یکی از قبرستان‌های قدیمی و ناشناخته‌ شهر تهران است. در این قبرستان…

8 ساعت ago

ماجرای گم شدن یسنا کوچولو چه بود؟

دختر بچه گمشده در زمین‌های کشاورزی بعد از پنج روز پیدا شد.

8 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۴ اردیبهشت) در…

8 ساعت ago

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این استان‌ها

سازمان هواشناسی با تاکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، از ورود سامانه بارشی جدید…

8 ساعت ago

جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟

دادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا…

8 ساعت ago

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت/ عکس

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان…

8 ساعت ago