Categories: اخبار روز

گزارش میدانی برگزیده های ایران از مرز باشماق/ کم‌ترین معطلی زائران اربعین در جدیدترین دروازه ورود به عراق + فیلم

گزارش میدانی برگزیده های ایران از مرز باشماق/ کم‌ترین معطلی زائران اربعین در جدیدترین دروازه ورود به عراق + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مریوان، تردد زائران اربعین از مرز رسمی باشماق در شهرستان مریوان با داشتن بزرگترین پایانه بین‌المللی زمینی مرزی مشترک میان ایران و عراق به صورت روان در جریان است و روز به روز با نزدیک شدن به ایام اربعین بر تعداد زائران افزوده می‌شود.

تا روز گذشته  ۱۱ هزار و ۳۷۶ زائر اربعین از مرز باشماق عبور کرده‌اند که این آمار امروز به ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است. سال گذشته در مجموع حدود ۵۵ هزار زائر در ایام اربعین از این مسیر تردد کردند که به گفته مسئولان با توجه به توسعه زیرساخت‌ها در کنار امنیت پایدار و خنکی آب و هوا و جاذبه‌های گردشگری در مسیر این گذرگاه، امسال پیش‌بینی‌ها حاکی از شش برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان مرز جدید با عمر ۲ ساله محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

تازه‌ترین اخبار از مرز باشماق| تردد روان زائران اربعین/ استقرار نیروهای بهداشت و درمان در پایانه مرزی

جدا از واحدهای اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با اتاق و تخت‌های مختلف در شهر مریوان، ۲۲ موکب نیز در مرز باشماق برپا شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، در صورت تمایل یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته و از نزدیک با ظرفیت‌های گردشگری همچون دریاچه زریبار آشنا و لذت ببرند و سپس در مرز باشماق نیز از خدمات موکب‌ها استفاده کنند.

.

ظرفیت‌های نهفته‌ای که در شهر مریوان و مرز باشماق نسبت به سایر مرزهای کشورمان وجود دارد، با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره‌مندی زائران اربعین حسینی از مزایای انتخاب این مرز بوده که همه می‌توانند از نزدیک آن را لمس کنند.

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در مریوان با اشاره به آخرین وضعیت مرز باشماق اظهار داشت: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از مرز باشماق کردستان تردد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پلیس آماده ارائه خدمات به زائران در مرز باشماق است، گفت: هم‌اکنون تردد در این مسیر روان و زائران به راحتی به آن سوی مرز هدایت می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به ازدحام در برخی از مرزهای کشور تصریح کرد: زائران می‌توانند مرز باشماق را برای ورود انتخاب کنند. همکارانمان به صورت شبانه‌روزی در این مرز مستقر و خدمات ارائه داده تا زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بدون کوچک‌ترین مشکل به پیاده‌روی خود بپردازند.

وی تصریح کرد: پلیس با تمام ظرفیت آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز باشماق بوده و این را یک افتخار بزرگی می‌دانیم. 

سردار آزادی به زائرانی که با خودرو شخصی به استان سفر می‌کنند، توصیه کرد که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با استراحت کافی خود را به مرز برسانند و از عجله و شتاب حین رانندگی پرهیز کنند تا در کمال سلامت به محل زندگی خود بازگردند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان نیز با تأکید بر اینکه زائران اربعین مراقب فروشندگان ارزهای تقلبی باشند، اظهار کرد: افراد سودجو سعی دارند با فروش ارزهای تقلبی به هم‌وطنان، اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

سرهنگ مهدی دانش‌پور خطاب زائران تأکید کرد که حتماً ارز مورد نیاز خود را از بانک‌ها و صرافی‌های معتبر تهیه کنند.

به گزارش برگزیده های ایران؛ مشاهدات عینی خبرنگار برگزیده های ایران حاکی از آن است که اکنون تردد زائران از مرز باشماق مریوان آسان و روان در حال انجام بوده و هیچ مشکلی برای تردد زائران وجود ندارد. 

جدا از برپایی موکب‌های سپاه، انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان؛ خدمات گذرنامه، نظام وظیفه و مشاوره نیز توسط نیروهای خدوم مجموعه پلیس در مرز باشماق مریوان در حال انجام است، رویکردی که باعث شور و شعف و رضایت‌مندی زائران شده است. که در ادامه با هم می‌بینیم:

/۴۸۱/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | اتوبوس سواری عجیب در تهران؛ ۶۰ سال قبل/ عکس

رکاب سواری در تهران سال ۱۳۴۳ به یک پدیده تبدیل شده بود.

8 ساعت ago

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که به زودی از سامانه‌ای هوشمند برای ثبت تخلفات…

8 ساعت ago

آماده‌باش برای جاری شدن سیل در این ۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع…

8 ساعت ago

افزایش تلفات سیل در خراسان رضوی/ آمار جدید

پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی پیدا شد.

8 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت در آخرین جمعه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همچنان در وضعیت قابل قبول یا…

8 ساعت ago

این جاده به علت بارش شدید باران و تگرگ بسته شد

جانشین رئیس پلیس راه نیشابور گفت: مسیر نیشابور_ کاشمر بر اثر بارش شدید باران و…

8 ساعت ago