Categories: اخبار روز

گزارش پرونده داریوش مهرجویی و همسرش به دادستان‌کل کشور + فیلم بازسازی صحنه قتل

گزارش پرونده داریوش مهرجویی و همسرش به دادستان‌کل کشور + فیلم بازسازی صحنه قتل

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرج، ‌حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس‌کل دادگستری و حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز صبح امروز در دیدار با دادستان‌کل کشور به تشریح آخرین وضعیت پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر مرحومه‌اش پرداختند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین موحدی از زحمات همه کسانی که در شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده خدمت و تلاش کردند قدردانی کرده گفت: لازم است از شما و همکاران قضایی در استان و شهرستان که با مدیریت صحیح، حضور به‌موقع در صحنه، شناخت جوانب حادثه و صدور دستورات قضایی مناسب موجبات شناسایی و دستگیری متهمان پرونده را فراهم کردید قدردانی و تشکر کنم.

.

قدردانی از عوامل شناسایی و دستگیری متهمان پرونده قتل مرحوم مهرجویی

وی ادامه داد: با دستورات بموقع و مدیریت خوب دادگستری استان و تلاش شبانه‌روزی همکاران پزشکی قانونی و همچنین اقدامات فنی و تخصصی خوب همکاران فراجا، بحمدالله متهمان در یک مدت کوتاه شناسایی شدند و در چنگال عدالت قرار گرفتند و جا دارد از همه همکاران دادگستری و پزشکی قانونی و همچنین نیروی انتظامی هم تشکر و قدردانی داشته باشم.

دادستان‌کل کشور با ابراز اینکه “رسیدگی به این پرونده از جوانب مختلف حائز اهمیت است و رئیس قوه قضاییه هم دراین‌باره دستورات ویژه‌ای صادر کردند” گفت: در این راستا بنده هم به‌صورت جدی با مسئولان قضایی استان در تماس بودم که بحمدالله زحمات نتیجه داد و متهمان دستگیر شدند.

سرعت عمل بالا در دستگیری متهمان موجب افزایش امنیت روانی جامعه می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین موحدی یکی از آثار خوب شناسایی متهمان در فاصله کوتاه پس از وقوع جنایت را تأمین امنیت روانی جامعه دانست و گفت: پرونده‌های این‌چنینی که برای اذهان مردم حساسیت خاص خود را دارد اگر با سرعت و دقت مناسب رسیدگی شود احساس امنیت را به شهروندان و جامعه تزریق می‌کند.

تشریح جدیدترین جزئیات پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسرش

در ادامه حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز به تشریح اقدامات انجام‌شده در دستگیری متهمان پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر مرحومه‌اش پرداخته گفت: بلافاصله پس از اطلاع از حادثه موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارگروه ویژه پیگیری پرونده با مسئولیت رئیس‌کل دادگستری استان و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: در همان ابتدا تمامی سناریو‌ها و احتمالات در نظر گرفته شد و پس از بررسی و تحقیقات و شناسایی مظنونین احتمالی، تعداد ۲۰ نفر بازداشت و تحقیقات فشرده از آنان در جهت رسیدن به سرنخ‌های بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: خوشبختانه با روش‌های تخصصی و فعالیت شبانه‌روزی به سرنخ‌های خوبی دست یافته مشخص گردید که ۳ نفر از متهمان اصلی پرونده بین دستگیرشدگان اولیه هستند و لذا تمرکز به‌روی آن‌ها قرار گرفت و پس از ساعت‌ها بازجویی و تحقیق و استناد به ادله‌های موجود متهمین به حضور فرد چهارم در پرونده اقرار کردند و مشخص شد که در شب حادثه ۴ نفر در محل جنایت حضور داشته‌اند و لذا پس از صدور دستور قضایی نفر چهارم هم بازداشت شد و تحقیقات در این مرحله به سرانجام رسید.

فاضلی‌هریکندی در ادامه به تشریح نحوه وقوع قتل و انگیزه آن‌ها توسط متهمین پرداخت و گفت: متهمان از قبل با متوفیان آشنایی داشتند و متهم اصلی در برهه‌ای از زمان نیز باغبان ویلای مرحوم مهرجویی بوده است و به‌دلیل مسائل مالی و ادعای داشتن طلب ۳۰میلیونی از مرحوم کینه گرفته و با قصد و هدف انتقام دست به این جنایت زده است.

وی خاطرنشان کرد: متهمان به‌دلیل اینکه ویلا دارای حصار‌های بلند نبوده است به‌راحتی وارد حیاط می‌شوند و متوجه می‌شوند درب ورودی ساختمان نیز باز می‌باشد و لذا بدون دردسر وارد منزل و مرتکب جنایت می‌شوند.

فاضلی‌هریکندی افزود: بر اساس اقاریر به‌دست‌آمده، مرحوم مهرجویی در زمان ورود متهمان به منزل در حال تماشای تلویزیون بوده است و مرحومه محمدی‌فر نیز در همان‌جا حضور داشته است که متأسفانه با حمله به‌سمت مرحوم مهرجویی در ابتدا ضرباتی را با چوب به سر متوفی وارد کرده و سپس با ضربات چاقو به ناحیه گردن وی را به قتل رسانیده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز ادامه داد: مرحومه محمدی‌فر نیز پس از ورود افراد به منزل به‌سمت اتاق خود فرار کرده است، اما متهمان با تعقیب وی و درگیری با او نهایتاً با ضربات چاقو او را هم به قتل می‌رسانند و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری طلا از محل جنایت متواری می‌شوند.

فاضلی‌هریکندی گفت: شناسایی و دستگیری متهم چهارم در بررسی و کشف ابعاد مختلف پرونده نقش مهمی داشت، چاقو و گوشی‌های تلفن همراه سرقتی در اختیار نفر چهارم بود که پس از دستگیری این فرد، سرنخ‌های موجود کامل و ابعاد تحقیقات کامل‌تر شد.

وی درباره انگیزه قتل توسط متهمان گفت: فعلاً بر اساس اقاریر، سه متهم اول با هدف انتقام و قتل به محل حادثه رفته و مرتکب جنایت شده‌اند و متهم چهارم که با تحریک سه نفر اولی مرتکب جرم گردیده با هدف و انگیزه سرقت وارد این پرونده شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز درباره ابعاد دیگر این جنایت گفت: در این پرونده ما به تحقیقات و اطلاعات به‌دست‌آمده اکتفا نمی‌کنیم و هرگونه احتمالی را در دستور کار قرار می‌دهیم، چراکه معتقد هستیم کنار سرعت باید دقت و ظرافت را هم به‌کار برد و نباید از هیچ احتمالی به‌سادگی عبور کرد.

فاضلی‌هریکندی در مورد زمان رسیدگی به پرونده و صدور رأی هم گفت: در زمان حاضر پرونده در دادسرا در حال انجام فرآیند خود می‌باشد و پس از صدور کیفرخواست پرونده در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت و قطعاً دراین‌باره هم اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

/+

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

11 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

11 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

11 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

11 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

11 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

11 ساعت ago