Categories: مرکزی

گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه از برکات انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه بوده است.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته فعالیت‌های قابل توجهی از جمله جشنواره‌های قرآنی، نمایشگاه‌های قرآن و… در سطح شهرستان برگزار شده است که ثمرات بسیار خوبی را هم در پی داشته است.

امام‌جمعه شهرستان زرندیه ابراز امیدواری کرد ویروس منحوس کرونا هرچه زودتر ریشه‌کن و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بالأخص فعالیت‌های قرآنی با همان شور و نشاط قبل ادامه یابند.

ابراهیمی از تمام مسئولین شهرستان خواست تا با حمایت‌های خویش از مؤسسات قرآنی و فعالان این عرصه موجبات توسعه و گسترش این نوع فعالیت‌ها را فراهم آورند.

امام‌جمعه شهر پرندک نیز گفت: انسان با قرآن است که به نورانیت می‌رسد و این مأنوس بودن با قرآن است که انسان را به سمت طاعت و بندگی و در ادامه به نورانیت رهنمون می‌کند. 

حجت‌الاسلام مجدی زاده ضمن تشکر از دستگاه‌های فرهنگی شهرستان برای اقدامات مناسبی که انجام شده است از آنها خواست بازهم اهتمام و تعامل بیشتری در راستای بسط و توسعه فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.

فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه گفت: فعالیت‌های اجتماعی به‌ویژه فعالیت‌های فرهنگی در حال واگذاری به بخش خصوصی می‌باشد و این مردمی شدن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجب تأثیرگذاری بیشتر این نوع فعالیت‌ها در جامعه شده است.

سیامک سلیمانی در ادامه افزود: کارخانجات، صنایع و حتی اصناف می‌بایست نقش خود را به نحو احسن در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی ایفا نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه با اشاره با اینکه این اداره در نظر دارد اولین جشنواره قرآنی شهرستان زرندیه را برگزار کند از دستگاه‌های مختلف خواست تا در کنار این اداره قرار گرفته و در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره مساعدت کنند.

احمد جوانمرد برگزاری جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله پژوهش‌های قرآنی، مسابقات کتاب‌خوانی قرآنی، کارگاه‌های قصه‌گویی قرآنی، مسابقات هنری قرآنی، تقدیر و تجلیل از خادمان و حاملان قرآن، مسابقات روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم، شعر قرآنی، فضاسازی محیطی و … از جمله برنامه‌ای پیش‌بینی شده این جشنواره ذکر کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در پایان بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، فرهنگ‌سازی، الگوسازی و بهاء دادن به خادمان و فعالان قرآنی در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

به گزارش برگزیده های ایران در این جلسه مدیران مؤسسات قرآنی جامعه القرآن زرندیه، دارالقرآن زرندیه و موسسه قرآن و عترت حضرت فاطمه زهرا(س) شهر پرندک به ارائه نقطه نظرات خویش پیرامون دستور جلسه پرداختند.

همچنین مصوب شد تا شهرداری‌های شهرستان نسبت به فضاسازی شهرها (نصب بنر و پلاکارد، دیوارنویسی، تلویزیون شهری، پوستر و…) با موضوعات فرهنگی علی‌الخصوص رهنمودهای قرآنی اقدام کنند.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

11 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

11 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

11 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

11 ساعت ago