گفتگوی مستقل امروز عصر درباره رایتل

شرکت خدمات ارتباطی رایتل وارد دهمین سال‌روز آغاز فعالیت‌اش شد.

به گزارش روابط عمومی رایتل، ۳۰ آبان نقطه عطفی در تقویم برند ارغوانی است؛ سرآغاز و تجلی رایتل در صنعت ارتباطات کشور و سال‌روز تأسیس این اپراتور. مناسبتی مغتنم که به همت تلاشگران شریف و کارکنان ساعی به ایستگاه دهم از عمر با برکت خویش پای نهاد.

پایان اولین دهه از فعالیت این شرکت، زمان مناسبی برای بررسی عملکرد مالی و عملیاتی اپراتور شناخته شده و از جهاتی، شاخص تلفن همراه است. شاخص از این ‌جهت که رایتل به عنوان زیر مجموعه مهم‌ترین صندوق بیمه‌گر کشور و شرکت سرمایه‌گذاری آن یعنی شستا، علاوه بر اهمیت سودآوری و ساخت سرمایه برای خانواده بیش از ۴۰ میلیونی تامین اجتماعی، با مشتریانی سر و کار دارد که به سبب سایر خدمات گسترده تحت دیتا مانند اینترنت پرسرعت همراه، عمدتا جوان و به‌روز هستند.

رایتل با پوشش ۹۷درصد بودجه شش ماهه سال ۱۴۰۰، به رشد ۳۱درصدی در فروش تجمیعی نسبت به دوره ۶ماهه مشابه سال قبل دست یافت. اقدامی اثرگذار که حاصل تلاش و ریل‌گذاری متفاوت مدیرعامل و هیات مدیره آن در سال ۹۹ بود و حالا در انتظار ارائه سود بالاتر از مجموع عملکرد سال ۹۹ و ۱۴۰۰ است.

در شرایطی که روندهای کلان در اقتصاد ملی به سبب اوج‌گیری بی‌سابقه تحریم‌های مضاعف رئیس جمهور سابق ایالات متحده از یک سو و درگیری با بحران پاندمی از سوی دیگر، تحت شدیدترین فشارها قرار داشت، تیم مدیریتی جدید، این‌بنگاه استراتژیک را به سمت اصلاح روندها در راستای سودآوری بیشتر با مدل کسب و کار منحصر به خود، پیش برده است.

رویه افزایش مشترکین رایتل از پاییز و زمستان ۹۹ آغاز و تا نیمه سال جاری همچنان رو به رشد است، به طوری که سهم بازار رایتل در سه ماهه نخست سال، سه و هفت دهم درصد و در سه ماهه دوم این رقم به سه و نه دهم درصد تغییر کرد.

همکاران رایتل با تدوین استراتژی بهبود مستمر در بخش فنی و زیرساختی و تکیه بر مولفه‌هایی چون بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت، ارتقای کیفیت و بهره‌وری شبکه ارتباطی و پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه برای تسریع و تسهیل اجرای پروژه‌ها، منجر به خلق ارزش پایدار در این اپراتور شناخته شده تلفن همراه کشور شد.

همچنین در حوزه تعاملات بازرگانی و تجاری با ارائه طرح‌های متنوع و جذاب با توجه به نیاز مشترکین در سراسر ایران، علاوه بر ارتقای رضایت‌مندی مشتریان، سهم رایتل از درآمدهای این بخش، به ویژه در بازار رقابتی امروز به طور جهشی، افزایش یافت.

این اپراتور در روز ۳۰ آبان سال ۱۳۹۰، طی مراسمی با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی وقت، مدیرعامل شستا، مدیرعامل شرکت تامین تله‌کام و معاون وزیر ارتباطات و فنــاوری اطلاعات، به عنوان اولین اپراتور ارائه‌دهنده خدمات نســل سوم تلفن همراه، با نام تجــاری «رایتل» رونمایی شد.

اگرچه این اپراتور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را با برند رایتل آغاز کرد، اما تاسیس شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سال ۱۳۸۶ با هدف فعالیت در حوزه فن‌آوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات بود و در راستای گسترش دامنه فعالیت‌های خود، در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ پروانه اپراتور سوم تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انحصار دو ساله جهت ارائه خدمات نسل سوم موبایل شد و تمامی تلاش خود را معطوف به ورود سریع به بازار مخابرات ایران کرد تا بدین ترتیب به عنوان نسل جدید ارتباطات به جامعه ایرانی معرفی شود.

اکنون در چنین روزی رایتل درحالی دهمین سالگرد خود را گرامی می‌دارد که هدفگذاری این اپراتور در مسیر دستیابی به جایگاه مطلوب‌تر از آنچه امروز در صنعت ارتباطی کشور قرار دارد، است.

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

لاشخورهای مست را ببینید

بنابه گفته ماموران سازمان مراقبت و نجات حیوانات ایالت کنکتیکات آمریکا، آنها با دو لاشخور…

15 ساعت ago

آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟

«وقتی شغل‌های آزاد و دلالی پردرآمد و معافیت‌های مالیاتی هست، چرا این همه سال عمرمون…

15 ساعت ago

تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش/ وقتی حجاج وارد کعبه می شدند

۷۰ سال زمان زیادی نیست اما در همین مدت تکنولوژی با چنان سرعتی رشد کرده…

15 ساعت ago

مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد

اواخر فروردین امسال ، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی…

15 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته

میانگین کیفیت هوای پایتخت امروز شنبه ( ۹ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.

15 ساعت ago

ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه…

15 ساعت ago