گودرز بابا عباسی امروز در گفتوگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرمآباد، با اشاره به اینکه تکمیل چهار خطههای نیمه تمام از عمدهترین مطالبات ما است، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل تخصیص کم چهار خطههای خرم آباد -نورآباد،خرمآباد -کوهدشت ازنا – شازند به بهرهبرداری نرسیدهاند.
وی افزود: اما یکی از مهمترین مطالبات ما چهار خطه کردن محور پلدختر- اسلامآباد است که در استان به پل سیمره- بابازید معروف است، برای تکمیل این محور هزینه ده هزار میلیارد تومانی نیاز است.
معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: مطالعات محور انجام شده اما تخصیصی ندارد، امسال قرار داد ۸۶ میلیارد تومانی منعقد شد اما تنها یک میلیارد و نهصد میلیون تومان تخصیص پیدا کرد که در حد تجهیز کارگاه پیمانکار هم نیست.
بابا عباسی با اشاره به اینکه محور پلدختر- اسلام آباد مهمترین جاده ترانزیتی غرب کشور است بنابراین چهار خطه کردن آن ضروری است، عنوان کرد: طول این محور در لرستان ۱۰۲ کیلومتر است که در گذشته هفت کیلومتر آن انجام شده و اکنون هم یازده کیلومتر آن سه خطه شده است.
وی گفت: این در حالیاست که در حوزه استان کرمانشاه حدود نود درصد کار انجام شده است.
به گفته معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان محور پلدختر- اسلامآباد جزو پروژههای اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است، اما تخصیص اعتبار خیلی ضعیف است.
بابا عباسی تاکید کرد: چهار خطه کردن محور پلدختر- اسلامآباد ایمنی محور ، سرعت ترافیک و حمل و نقل را به دنبال دارد، زیرا تنها راه ترانزیتی غرب کشور است.
وی در پایان صحبتهای خود بیان کرد: با وجود گردنههای ریشبر و طولکش همچنین کوهستانی بودن مسیر عملیات اجرایی سخت است اما در عین حال کار چهار خطه بودن محور بسیار ارزشمند است.
انتهای پیام/
















