یادواره شهدا در کهگیلویه و بویراحمد صنفی برگزار شود/ پیگیری تبدیل وضعیت ۲۵۰۰ نیروی ایثارگر

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج‌، سید جواد هاشمی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: آنچه امروز باعث عزت و اقتدار  انقلاب اسلامی شده فرهنگ ایثار و شهادت بوده که برگرفته از نهضت عاشورا است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را راز بیمه شدن نظام و انقلاب در برابر دشمنان دانست و افزود: دشمنان نیز از این فرهنگ می‌ترسند.

وی بیان کرد: همگان در مقابل شهدا مسئول هستند و وظیفه دارند و باید برای ترویج آن بکوشند، بقایای نظام و انقلاب به واسطه خون شهدا است و فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ منفعت‌طلبی متفاوت است زیرا برای دفاع از آرمان‌های والای نظام و انقلاب است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، گفت: تلاش کنیم آرمان‌های شهدا و هر آنچه که  برای آن به شهادت رسیدند در جامعه و بین مردم پیاده شود.

هاشمی بیان کرد: وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیاده کردن ارمان‌های شهدا کوچک و بزرگ و مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد همه در این زمینه مسئول هستند خصوصا دستگاه‌ها و هیچ دستگاهی نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی کند.

وی با تاکید بر گنجاندن وصیت شهدا در کتب درسی افزود: دانش‌آموزان تشویق شوند ‌که پیرامون وصیت‌نامه شهدا پژوهش کرده و یا مقاله بنویسند این امر می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آثار شهدا جمع‌آوری و تحت عنوان نمایشگاه و موزه در معرض دید عموم قرار گیرد، ضمن اینکه تصاویر فرسوده شهدا جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنم یادواره شهدا به صورت قومی و قبیله‌ای که در استان رایج است برگزار نشود چرا که شهدا متعلق به همه هستند، بهتر است این یادواره‌ها به صورت صنفی برگزار نشود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: نویسندگان و اهل قلم برای جمع‌آوری خاطرات والدین و فرزندان شهدا به صورت مکتوب اقدام کنند که این کار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است‌.

پیش از سخنان معاون استاندار سید منوچهر فتاحیان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌ها برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی و ادارات خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰۰ نفر ایثار شاغل در ادارات هستند که در حال پیگیری تبدیل وضعیت آنها هستیم.

وی بیان کرد: ۱۳۸۵ نفر در دانشگاه علوم پزشکی، ۱۰۰ نفر در شهرداری، ۳۷ نفر در دانشگاه یاسوج و همچنین تعدادی در خود بنیاد شهید هستند که کار آنها در حال انجام شدن است.

وی بیان کرد: به صورت شبانه‌روزی پیگیر تبدیل وضعیت ایثارگران هستیم و حتی دستگاه‌هایی که راهکاری برای این موضوع ندارند طبق قانون راهکار ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


admin

Recent Posts

انگیزه متهم برای قتل زن مورد علاقه‌اش با ۱۹ضربه چاقو: فقط می‌خواستم گوشی‌اش را چک کنم

۲۶ فروردین امسال، صدای درگیری و فریادهای زن و مردی جوان در یکی از خیابان‌های…

14 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول…

14 ساعت ago

پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

14 ساعت ago

قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول

بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص…

14 ساعت ago

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

اخیرا در فرودگاه مک‌دیل (پایگاه نیروی هوایی فلوریدا) در آمریکا، یکی از هواپیماها نتوانست پرواز…

14 ساعت ago