Categories: اجتماعی

۱۸ زن محبوس در آتش‌سوزی یک باشگاه ورزشی در اصفهان/ توضیحات آتش‌نشانی

۱۸ زن محبوس در آتش‌سوزی یک باشگاه ورزشی در اصفهان/ توضیحات آتش‌نشانی

به گزارش برگزیده،محمد شریعتی افزود: ساعت ۱۲:۴۲ امروز، گزارش وقوع حریق در یک باشگاه ورزشی بانوان واقع در خیابان خاقانی به آتش‌نشانی اعلام شد.

ایرنا در خبری نوشت:وی افزود: اکیپ اطفاء و امداد و نجات آتش‌نشانی اصفهان پس از اعزام سریع به محل، دریافتند که کانون حریق، موتورخانه این باشگاه در زیرزمین است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: با توجه به اینکه در این موتورخانه علاوه بر تجهیزات فنی، مواد آتش‌زا همچون پشم شیشه و فوم و نیز برخی وسایل باشگاه وجود داشت، شرایط برای گسترش حریق، بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین بود.

شریعتی ادامه داد: ۱۸ نفر از بانوان حاضر در باشگاه پس از وقوع حریق در طبقه زیرین، خود را به حیاط باشگاه رسانده بودند اما با توجه به دودزدگی شدید و احتمال خفگی، از پنج ایستگاه دیگر آتش شانی هم برای کمک به این افراد استفاده شد.

وی گفت: با توجه به اینکه حیاط باشگاه محوطه‌ای بسته بود و درب خروجی نداشت، تیم‌های اول و دوم امدادی اقدام به تهویه دود از محل کردند و سپس زنان محبوبس در حیاط با کمک تیم سوم از طریق نردبان و پشت بام خانه همسایگان به طبقه اول باشگاه و سپس بیرون هدایت شدند

شریعتی بیان داشت: اهمیت این عملیات در نجات ۱۸ بانوی در حال ورزش و اطفاء آتش در موتورخانه و پیشگیری از سرایت حریق به سایر طبقات ساختمان و ممانعت از دود زدگی و خفه شدن افراد حاضر در محل حادثه بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: نگرانی تیم امداد و نجات، تولید گاز سمی، دودزدگی و تلفات احتمالی ناشی از محبوس شدن افراد در محل حریق بود.

وی تاکید کرد: باشگاه‌های ورزشی طبق ملاحظات استاندارد باید به سیستم اطفاء حریق و دارای ۲ درب خروج برای ساختمان‌های بالای ۲۰۰ مترمربع مجهز باشند.

شریعتی گفت: تشک و سایر وسایل موجود در باشگاه‌های ورزشی بشدت قابل اشتعال است و وضعیت زمانی خطرناک می‌شود که جمعیت زیادی در این اماکن همزمان دچار حریق و حبس در محل شوند.

وی توصیه کرد با توجه به رسیدن فصل گرما و استفاده از باشگاه‌های ورزشی لازم است نکات ایمنی در آنها به مرتب بیش از پیش کنترل شود.

برگزیده های ایران

admin

Recent Posts

افتتاح یک زیرگذر در ارومیه ۳ ماه بعد از زمان وعده داده شده

زیرگذر شورا - شهید بهشتی در ارومیه در حالی امروز افتتاح شد که پیش از…

40 دقیقه ago

ببینید | ناشنیده‌هایی از جنگ تحمیلی ، دختران خرمشهری اسلحه می‌خواستند

ناخدا یکم هوشنگ صمدی با حضور در کافه خبر"برگزیده" ضمن تقدیر از مردم خرمشهر گفت…

1 ساعت ago

محمدرضا ریاضی درگذشت

محمدرضا ریاضی، پیشکسوت میراث فرهنگی درگذشت.

1 ساعت ago

تغییر تیپ و چهره خردادی «بهتاش» سریال پایتخت بعد از ۵ سال/ عکس

در ادامه تصویری از تیپ و چهره خردادی و متفاوت بهرام افشاری بازیگر نقش «بهتاش»…

1 ساعت ago

اُپرای «شیدا» به «ناصر ممدوح» دوبلور پیشکسوت تقدیم شد

نخستین شب افتتاحیه اُپرای «شیدا» با صدای پرواز همای، از سوی این خواننده ایرانی به…

1 ساعت ago

زاکانی درپاسخ به حسین انتظامی: ما حجاب‌بان نداریم/ فرهنگ اولویت بنده است

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم با اشاره به اینکه نظارت مردم بر مسئولان و…

1 ساعت ago