سمنان

۲۰ گلزار شهدای روستاهای سمنان ساماندهی می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، مهدی صمیمیان امشب در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: طی یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه، امور مربوط به ساخت و نصب المان‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در روستاها در دستور کار قرار گرفت و انجام شد، ادامه داد: یک‌هزار شهید از شهدای استان سمنان متعلق به روستاها است و ۲۰ گلزار شهدای دیگر در روستاهای استان ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: روستای میقان در شهرستان شاهرود بیشترین آمار شهدا در روستاهای کشور را به تناسبت جمعیت با تقدیم ۹۸ شهید به خود اختصاص داده است.

تأمین هزینه ساخت و تولید ۲۰ فیلم کوتاه دفاع مقدس 

راضیه شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان اظهار کرد: شهرداری‌ها استان سمنان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات مطلوبی داشتند.

وی افزود: شهرداری‌های استان سمنان طبق تفاهم‌نامه منعقدشده، نسبت به اجرای دیوارنگاره شهری با مضمون ایثار و شهادت اقدام کردند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان با بیان اینکه از ظرفیت رادیو شهر سمنان برای تولید برنامه‌های رادیویی در این حوزه استفاده شد، گفت: در تمامی برنامه‌ها و همایش‌ها از خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل به عمل آمد.

شهاب ادامه داد: در راستای بند ۴ سیاست‌های کلی نظام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهرداری‌های استان، ساخت آثار ارزنده هنری را در این راستا در دستور کار قرار داده و برای نخستین بار در کشور در تأمین هزینه ساخت و تولید ۲۰ فیلم کوتاه دفاع مقدس مشارکت کردند.

وی عنوان کرد: ساماندهی گلزار شهدا و نام‌گذاری میادین و معابر اصلی و فرعی و نصب تمثال مبارک شهدا در شهرها توسط شهرداری‌های استان سمنان انجام شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان خاطرنشان کرد: ۳۳۹ نفر ایثارگر شاغل در شهرداری‌های استان هستند که تبدیل وضعیت آنها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا