به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مجتبی دانشفر؛ دبیر یازدهمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیک رشد درباره تولید محتوای الکترونیک اظهار کرد: کرونا باعث شد تا این موضوع بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: تولید و تعمیق محتوای الکترونیک مورد نیاز تأمین بستههای یادگیری موجود یا QRکدهای موجود در کتابهای درسی است.
دبیر یازدهمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیک رشد درباره گروههایی که محتوای الکترونیک خود را به جشنواره ارسال کردند، بیان کرد: دانشآموزان، معلمان، دانشجویان و دانشجو معلمان، موسسات علمی، شرکتهای دانشبنیان و انجمنهای مردمنهاد و فعالان تعلیم و تربیت از جمله افرادی بودند که آثار خود را ارسال کردند.
دانشفر درباره قالبهای تولید محتوای الکترونیک متذکر شد: محتوای صوتی، گرافیک متحرک، ویدیوی آموزشی، بازیهای تعاملی و واقعیت افزوده و مجازی از جمله قالبهای تولید آثار است و ۳۳ هزار اثر به جشنواره ارسال شده است.
وی با تاکید بر ارتقای مهارت معلمان با برگزاری کارگروه آموزشی گفت: از استانها خواستیم برای افراد علاقهمند کارگاه آموزشی برگزار کنند و در ستاد نیز با سه موضوع گرافیت متحرک، واقعیت افزوده و پادکست دوره آموزشی برگزار کردیم.
دانشفر افزود: ۶۰ درصد آثار توسط معلمان، ۳۰ درصد توسط دانشآموزان و مابقی توسط دانشجومعلمان و موسسات آموزشی ارسال شدو دانش آموزان دختر و معلمان خاتنم از جشنواره استقبال بیشتری داشتند.
وی متذکر شد: بیشترین آثار ارسال شده شامل ویدیوی آموزشی، موشنگرافی و پادکست بود.
دبیر یازدهمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیک رشد یادآور شد: در مجموع ۴۰ نفر که شامل ۱۸معلم، ۱۵ دانشآموز، ۶ دانشجو و در مجموع ۴۰ نفر تقدیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: رمزینه کتابهای درسی باید بیشتر به خانوادهها و دانشآموزان معرفی شود تا بیشتر از آن استفاده کنند و یکی از پروژههای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، استفاده از همین رمزینههاست.
/