Categories: سمنان

۵۰ هنرمند صنایع‌دستی؛ متقاضی استفاده از اماکن شهرداری سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، مریم هاشمی‌معتمدی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان در جلسه بررسی نحوه واگذاری اماکن در اختیار شهرداری سمنان به هنرمندان صنایع‌دستی بیان کرد: شهرستان سمنان دارای هنرمندان صنایع‌دستی متعددی است که در رشته‌های متنوعی فعالیت دارند و این هنرمندان نیاز به حمایت دارند.

وی خواستار همکاری مشترک شهرداری و شورای شهر سمنان در خصوص واگذاری بناهای تاریخی به هنرمندان صنایع‌دستی برای تولید و برگزاری نمایشگاه‌ها بر اساس دستور استاندار سمنان شد و گفت: حمایت از هنرمندان علاوه بر رونق صنایع‌دستی، زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی شهر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان ادامه داد: بر اساس فراخوان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان به هنرمندان صنایع‌دستی، بیش از ۵۰ هنرمند فعال در بیش از ۱۰ رشته ازجمله خراطی، سفال و سرامیک، ساخت سازهای سنتی و … برای استفاده از ظرفیت اماکن در اختیار شهرداری سمنان اعلام آمادگی کرده‌اند.

معتمدی با اشاره به اینکه دوسوم این متقاضیان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بیشتر این افراد متقاضی کارگاه‌های بلندمدت هستند.

وی خواستار بهره‌گیری از صنایع‌دستی سمنان به‌عنوان المان شهری در ایام نوروز شد و گفت: استفاده از فضاهای اطراف پارک سیمرغ، پارک ۱۷ شهریور و پارک سوکان سمنان برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در ایام نوروز نقش مؤثری در حمایت از هنرمندان و رشد گردشگری خواهد داشت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های حمایتی شهرداری سمنان از هنرمندان صنایع‌دستی گفت: ۶ کارگاه فعال سفال و سرامیک و دو کارگاه چوب تا پایان امسال و در محل سوئیت‌های پارک سیمرغ سمنان برای بهره‌مندی هنرمندان صنایع‌دستی فعال می‌شود.

سیدمحمد قاسمی افزود: عرصه رایگان در پارک‌ها برای اجرای ورکشاپ و نمایشگاه صنایع‌دستی بر اساس طرح‌های مشارکتی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/م


admin

Recent Posts

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله…

2 ساعت ago

استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»

در روزگاری که گرفتاری‌های کوچک و بزرگ سبب افزایش میل به مهاجرت میان جوانان به‌ویژه…

3 ساعت ago

جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران

وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

3 ساعت ago

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک…

3 ساعت ago

جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه برگزار شد.

3 ساعت ago

جزئیات جدید از دزدیده شدن یسنا؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش این دختر را داشت

جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای منتشر شد.

3 ساعت ago