Categories: اقتصادی

‌کاهش دما تا ۱۲​ درجه در نیمه شمالی کشور/سرما و برف و یخبندان در راه است

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران درباره آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده بیان کرد: امروز در شهرهای پرجمعیت و صنعتی انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داشتیم.

وی افزود: فردا ۱۲ آبان با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان‌های اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان،‌ آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همچنین استان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد شدید موقت داریم و این شرایط جوی به تدریج در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز هم حاکم می‌شود و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، سمنان، البرز و قزوین بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان شدت و گسترش فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر نواحی که ذکر شد بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، قم، شمال خوزستان و ایلام را فرا می‌گیرد.

ضیائیان افزود: روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِ رو به تدریج از شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد و فعالیت سامانه بارشی در نواحی مرکزی کشور، سواحل خزر، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور در استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان، خوزستان و بوشهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: از پنج‌شنبه تا شنبه ۱۵ آبان، کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از شمال اصفهان، سمنان و یزد وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خواهیم داشت.

* هشدار آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال لغو پروازها

ضیائیان بیان کرد: با توجه به بارش باران، از پنج‌شنبه تا شنبه پیشِ رو، در مناطقی که ذکر شد آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه و کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در تردد جاده‌ای در دستور کار باشد.

* هشدار یخ زدگی و خسارت به محصولات‌ کشاورزی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت جمعه ۱۴ آبان تا اواخر وقت ‌یک‌شنبه ۱۶ آبان، ‌کاهش دما در برخی مناطق به زیر صفر درجه و یخ زدگی محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط روز‌ جمعه ۱۴ آبان در خراسان شمالی، خراسان رضوی، روز شنبه ۱۵ آبان در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، خراسان شمالی، زنجان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و روز یک‌شنبه ۱۶ آبان در خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود که احتمال یخ زدگی و خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در بعدازظهر گاهی وزش باد شدید و  ابری پیش‌بینی می‌شود و فرداشب وزش باد شدید و برخی ساعات بارش پراکنده در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۳ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر، گرمترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله…

11 ساعت ago

استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»

در روزگاری که گرفتاری‌های کوچک و بزرگ سبب افزایش میل به مهاجرت میان جوانان به‌ویژه…

11 ساعت ago

جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران

وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

11 ساعت ago

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک…

11 ساعت ago

جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه برگزار شد.

11 ساعت ago

جزئیات جدید از دزدیده شدن یسنا؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش این دختر را داشت

جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای منتشر شد.

11 ساعت ago