۳ جرم اول در آذربایجان‌شرقی

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، احمد موقری در نشست بحث و بررسی  پیرامون تقسیم کار استانی پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان اظهار داشت: بر اساس سند جامع پیشگیری از خشونت و مصوبات شورای اجتماعی کشور اعضا مشخص شده و تکالیفی در راستای پیشگیری از خشونت علیه کودکان و نوجوانان و زنان برای دستگاه‌های اقدام‌کننده مشخص شده است.

وی افزود: هر مجموعه‌ای که به عنوان نهاد اقدام‌کننده تعیین شده، باید برنامه‌های محوله را با دقت انجام و ضمن ارائه راهکارهای مناسب در صورت پیشنهاد جدیدی برای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌ها و بالابردن میزان اثربخشی آن را اعلام کنند.

موقری تصریح کرد: خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار جامعه جزو جرائم اولویت‌دار استان بوده و در خصوص میزان آمار جرائم حوزه خشونت در ۱۰ سال گذشته  جزو ۱۰ جرم اول استان بوده و در این زمینه جزو استان‌های اول قرار داریم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی یادآور شد: جرائم توهین، اهانت تهدید، ایراد ضرب و جرح عمدی و تخریب آمار بالایی در استان دارد و این امر بیانگر ضرورت کار فرهنگی و تلاش برای تاب‌آوری اجتماعی توسط کمیته مراجع ذی‌ربط است.

وی با بیان اینکه برای کاهش و پیشگیری از جرائم حوزه خشونت نیازمند یک عزم جدی و همگانی هستیم، ادامه داد: متاسفانه در بحث اجرا با مشکل مواجه هستیم و ارزیابی دقیقی در رابطه با نتیجه‌بخشی برنامه‌های اجرا شده توسط مراجع ذی‌ربط در گذشته صورت نپذیرفته است.

موقری خاطرنشان کرد: صرف اجرای برنامه‌ها و دریافت آمار اجرایی اساس کار نیست، باید ضمن اجرای موثر و مفید برنامه‌ها به دنبال اجرای برنامه‌هایی باشیم که اثربخشی موثری در نتیجه اجرا داشته باشند.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های موثر برای پیشگیری از خشونت در جامعه متذکر شد: خشونت محورهای مختلفی همچون توهین و اهانت و ضرب و جرح را شامل می‌شود و طی سال‌های گذشته برنامه جامعی به منظور پیشگیری از این مسائل نداشته‌ایم اما امیدواریم با اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت در سال‌های آینده شاهد کاهش جرائم همچون خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار باشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: در رابطه با بحث پیشگیری از خشونت در جامعه وظیفه همگانی است تا اقدامات و راهکارهای لازم و موثر را انجام دهیم.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵/س


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

مرگ پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی

روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با…

9 ساعت ago

ریشه های جنگ زاکانی و شورای شهر؛ ناکارآمدی،پنهانکاری، توهین و چیزهای دیگر

روز یکشنبه ابهامات مطرح‌شده در قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری تهران و چینی‌ها دویست‌وسی‌ویکمین جلسه…

9 ساعت ago

استخراج الماس از گل صدتومانی/ عکس

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید…

9 ساعت ago

بازدید نماینده ولی فقیه از پایگاه‌ امداد و نجات بین شهری سرعین

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر که به منظور شرکت در جلسه تکریم ومعارفه مسئول دفتر…

10 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

10 ساعت ago