Categories: کردستان

۴۲۴ واحد صنعتی کردستان مجهز به سیستم دوگانه‌سوز هستند

احمد فعله‌گری فعله‌گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، از اجرای ۱۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح شهرها، روستاها و محورهای صنعتی اجراء شده است، اظهار کرد: تا این لحظه ۲۸۰ هزار علمک در سطح استان کردستان نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۶ و نیم درصد است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۹۸ درصد از جمعیت استان کردستان از گاز طبیعی بهره‌مندند و تعداد صنایع زیرپوشش گازطبیعی ۲ هزار و ۱۳۳ مورد است که پر مصرف‌ترین آنها نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج با مصرف بیش از ۴ میلیون متر مکعب در روز است.

به گفته وی، بیش از ۱۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح شهرها، روستاها و محورهای صنعتی اجراء شده است و ۶۳۵ ایستگاه تقلیل فشار وظیفه توزیع گاز طبیعی را به عهده دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به نصب بیش از ۲۸۰ هزار علمک در سطح استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ضریب نفوذ در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۶ و نیم درصد است.

بهره‌مندی ۹۸ درصد از جمعیت کردستان از گاز طبیعی 

فعله‌گری خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۸ درصد از جمعیت استان کردستان از گاز طبیعی بهره‌مندند و تعداد صنایع زیرپوشش گازطبیعی ۲ هزار ۱۳۳ مورد است که پر مصرف‌ترین آنها نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج با مصرف بیش از ۴ میلیون مترمکعب در روز است.

به گفته وی، تمام زیرساخت‌ها و تاسیسات این شرکت برای توزیع گاز طبیعی انتقالی از طریق مناطق عملیات انتقال گاز بطور ۱۰۰ درصد در حالت فعالیت است.

فعله‌گری افزود: ۴۲۴ واحد از ۷۲۷ واحد صنعتی پر مصرف استان مجهز به سیستم دوگانه سوز هستند که ۱۵۹ واحد آن سوخت دوم دارند.

 وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان میزان مصرف گاز طبیعی استان در سال گذشته را برابر یک‌میلیارد و ۹۳۲ میلیون مترمکعب گاز بوده است، خاطرنشان کرد: تامین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش‌ها را در گرو مصرف بهینه گاز طبیعی است و مشترکان قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات گازسوز حتما باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

10 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

11 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

11 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

11 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

11 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

11 ساعت ago