سمنان

امنیت ، آرامش و آسایش ما مدیون خون شهداست

امنیت ، آرامش و آسایش ما مدیون خون شهداست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ، سید محمدرضا هاشمی ، استاندار سمنان ، در بازدید از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان که به مناسبت گرامیداشت روز شهید انجام شد ، با قدردانی از تلاش و خدمات خالصانه پرسنل این مجموعه اداری استان گفت : امروز بمناسبت‌ پاسداشت روز شهید و بمنظور قدردانی از پرسنل پر تلاش و خدوم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای خدمات رسانی دلسوزانه به خانواده شهدا و ایثارگران و برای عرض خدا قوت ، خدمت این عزیزان رسیده ام.

استاندار سمنان ، امنیت ، آرامش و آسایش امروز کشور را مدیون شهدا دانست و عنوان کرد : بی تردید تمامی پیشرفت های ما در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، نظامی و … با استعانت از شهدا و خون پاک این عزیزان است.

هاشمی اظهار داشت : جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شد و خسارات مادی فراوانی به کشور وارد شد ، اما به موازات آن تاثیرات و برکات معنوی بسیار زیادی را بر جا گذاشت

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه فعالیت های جهادی و ایثارگرانه ی شکل گرفته در امروز مرهون و برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است ، گفت : استان سمنان در دوران دفاع مقدس کمتر ار ۴۵۰۰۰۰ نفر جمعیت داشت ، اما بالغ بر ۳۰۰۰شهید را تقدیم‌نظام و انقلاب نمود

وی اضافه کرد: فرزندان این استان در دوران های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور ، حضور چشمگیر و درخشان داشته و دارند.

هاشمی همچنین گفت : امروز در شاخص ایثارگری ، استان سمنان‌ ستارگان درخشانی همچون شهید شاطری و شهدای مدافع حرم را به دنیا معرفی نموده که موجب مباهات و افتخار ما در این استان است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه از دیدگاه ما ، هر روز ، روز شهید است و همه ما وظیفه داریم‌ تا در راستای تکریم خانواده معظم‌شهدا و ایثارگران تلاش نماییم ، اظهار داشت : بی تردید امروز ، انجام‌ کار جهادی و خالصانه ، بهترین راه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

استاندار گفت : بحمدلله به مدد تلاش دلسوزان دولت مردمی حضرت آیت الله دکتر رئیسی ، بحث اشتغال و مسکن ایثارگران با جدیت پیگیری می شود و در دولت سیزدهم اعتبارات مناسبی در راستای درمان جانبازان و ایثارگران تخصیص داده شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در انتصابات استانی تلاش شد مسئولیت ها با اولویت فرزندان شهدا واگذار شود ، اضافه کرد: بر اساس نتایج و عملکردهای حاصله ، موفقیت ها ، رتبه ها و عناوین درخور توجهی در سمت های در اختیار فرزندان معطم شهدا و ایثارگران استان حاصل گردیده است.

رئیس ستاد اجرایی کنگره شهدای استان سمنان با اشاره به اینکه در بهار ۱۴۰۳ دومین کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان برگزار خواهد شد ، عنوان کرد : در این راستا ۲۷ کمیته تشکیل و برنامه های عملیاتی و پیشنهادات ارایه شده است.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعمیر یا بازسازی برخی از گلزار شهدای استان گفت : ساماندهی گلزار شهدا بعنوان‌ مراکز فرهنگی و قطب دینی در هر شهر و روستا به انجام رسیده است .

هاشمی با تاکید بر اینکه نگاه شهدا به‌ ما ، مسیر زندگی مان را تغییر خواهد داد.‌، گفت : سرکشی از خانواده معظم شهدا در استان سمنان نهادینه شده است و خوشبخانه این استان در شاخص ایثار و شهادت و همچنین در برگزاری جلسات شورای ترویج ایثار و شهادت‌ عنوان دار کشور می باشد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا