سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

ملاقات پرسپولیس با حریف مورد علاقه/ تلاش تراکتور برای بازگشت به کورس

ملاقات پرسپولیس با حریف مورد علاقه/ تلاش تراکتور برای بازگشت به کورس

14 ساعت پیش
محبی همچنان در روستوف می‌ماند

محبی همچنان در روستوف می‌ماند

14 ساعت پیش
لیگ NBA| پیروزی گلدن استیت و شکست لیکرز در بازی‌های کریسمس

لیگ NBA| پیروزی گلدن استیت و شکست لیکرز در بازی‌های کریسمس

14 ساعت پیش
طلوع‌کیان: در ورزش حرفه‌ای نتیجه حرف اول را می‌زند/ باخت‌های ابتدای فصل ما فنی نبود

طلوع‌کیان: در ورزش حرفه‌ای نتیجه حرف اول را می‌زند/ باخت‌های ابتدای فصل ما فنی نبود

14 ساعت پیش
عربستان نزدیک‌تر از همیشه به محمد صلاح؟

عربستان نزدیک‌تر از همیشه به محمد صلاح؟

14 ساعت پیش
جدایی احتمالی دو مدافع رئال مادرید در پایان فصل

جدایی احتمالی دو مدافع رئال مادرید در پایان فصل

14 ساعت پیش
سرمربی لیکرز: واقعاً افتضاح بودیم/ تمرین‌های سختی در راه است!

سرمربی لیکرز: واقعاً افتضاح بودیم/ تمرین‌های سختی در راه است!

14 ساعت پیش
ناپولی در اندیشه جذب هافبک بایرن مونیخ

ناپولی در اندیشه جذب هافبک بایرن مونیخ

14 ساعت پیش
ارتباط پنهان در دل بحران؛ نقش هورنر در بازگشت فرستاپن به کورس قهرمانی

ارتباط پنهان در دل بحران؛ نقش هورنر در بازگشت فرستاپن به کورس قهرمانی

14 ساعت پیش
اعلام اسامی داوران ۳ دیدار باقیمانده از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

اعلام اسامی داوران ۳ دیدار باقیمانده از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

14 ساعت پیش

Home » خودروسازان باید یک هفته‌ای پاسخ شکایت مردم را بدهند

خودروسازان باید یک هفته‌ای پاسخ شکایت مردم را بدهند

زمان انتشار: 15 مهر 1402 ساعت 1:44

دسته بندی: اخبار روز

شناسه خبر: 440704

زمان مطالعه: 7 دقیقه

خودروسازان باید یک هفته‌ای پاسخ شکایت مردم را بدهند

خودروسازان باید یک هفته‌ای پاسخ شکایت مردم را بدهند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران،  حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت با اعلام اینکه سامانه جامع گارانتی در دسترس مشتریان بوده و می‌توانند قبل از خرید از اصالت گارانتی کالای خود مطمئن شوند، گفت: خودرو‌ها دارای شناسه رهگیری هستند و اگر خودروساز پاسخ ندهند پرونده وی به تعزیرات ارجاع می‌شود و شکایت حقوقی می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهارخودروساز پرونده خود را تکمیل کرده اند و در سامانه ثبت شده است، گفت: زمانی که خودرو تولید و وارد کشور می‌شود این شناسه در سامانه جامع خدمات پس از فروش اعمال می‌شود و از آن تاریخ به بعد شناسه گارانتی خدمات پس از فروش  فعال و برای خریدار هم پیامک خواهد شد  و پس از آن قابل پیگیری است.

بازگشایی سامانه یکپارچه برای خودروهای وارداتی، هفته آینده

 

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: عملکرد خدمات دهنده در شبکه خدمات پس از فروش و تعداد شکایات ثبت می شود و  اگر واردکننده ده هزار خودرو وارد کند و خدمات پس از فروش نداشته باشد دیگر به آن شرکت وارد کننده اجازه واردات داده نمی‌شود.

محله ای افزود: در یک سال و نیم گذشته ۹۰۰ میلیون شناسه رهگیری از قطعاتی که تولید و عرضه می‌شود صادر شده و همه خودروساز‌ها تشکیل پرونده داده اند. 

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: در صورتی که فردی از نحوه خدمات پس از فروش خودرو راضی نبود و شکایت خود را مطرح کرد، خودروسازان یا وارد کننده های خودرو باید در حد فاصل هفت روز پاسخگوی وی باشند.

محله‌ای معاون وزیر صمت گفت: موضوع خدمات پس از فروش شامل تمامی شرکت‌های خودروساز و واردکننده است، بر اساس این ضوابط خدماتی که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش موظف به انجام آن هستند از طریق سامانه جامع تجارت به صورت برخط قابل رصد و پیگیری است.

به گفته وی ، تا به‌حال تعداد کمی شکایت به ثبت رسیده و در حال حاضر کمتر از ۵۰۰ شکایت ثبت شده که بیشتر آن به صلح رسیده است.

وی افزود: خودروها دارای یک شناسه رهگیری هستند و زمانی یک خودرو تولید یا وارد کشور می‌شود دارای یک شناسه است که در این شناسه تضمین  ارائه کننده خدمات مشخص  شده است. 

معاون وزیر صمت ادامه داد: دوره خدمات پس از فروش از ۱۸ ماه به دوسال ارتقا پیدا کرده است، در حال حاضر کیفیت نوع خدمات نسبت به گذشته خیلی بهتر شده ولی به طور کلی با برخی از کشورها فاصله داریم.

به گفته او، به طور کلی حقوق مصرف کننده در این نوع خدمات به خوبی تشریح شده است و مشتری با مراجعه به سامانه خدمات پس از فروش می تواند ثبت نام خود را انجام دهد. در این سامانه تمامی خدمات جز به جز آورده شده و اگر هم شکایتی دارد می‌تواند بنا به نوع فعالیت انجام نشده اعم از عدم ارائه مطلوب خودرو ساز یا نوع خدمات می‌تواند شکایت خود را به ثبت برساند.

وی افزود: به طوری کلی پس از ثبت شکایت همکاران ما در وزارت صمت این شکایت را بررسی و در صورتی که این موضوع وارد و مستند  باشد بلافاصله به شبکه خدمات ارجاع خواهد داده شد.

محله ای گفت: ما این قول را به هموطنان می‌دهیم که به شکایت بدون هیچ اغماضی رسیدگی خواهی کرد. متاسفانه برخی از هموطنان هم آگاهی چندانی از این موضوع ندارند که با خرابی کوچک یک قطعه حتما باید تعویض شود.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی سامانه جامع گارانتی، در درجه اول مصرف‌کنندگان هستند آن‌ها می‌توانند قبل از خرید با استعلام کد رهگیری کالا در این سامانه از اصالت گارانتی کالای خود مطمئن شوند از طرفی در این سامانه امکان ثبت و پیگیری شکایت از شرکت‌های خدمات پس از فروش امکان‌پذیر شده است.

محله ای گفت: در گذشته ضمانت روی یک برگه کوچک داخل محصول بود ولی امروز شرکت‌ها مستلزم این هستند موارد مختلفی را در سایت بارگزاری کنند و این موضوع برای تمامی گروهای کالایی صدق می‌کند. 

/

حتما بخوانید : اختصاصی| نقش غرب در حمله پهپادی گروه‌های تروریستی به دانشکده افسری حمص و شهادت نزدیک به ۹۰ نفر
برچسب ها
اجتماعی
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران در روز یک شنبه 10 ساعت پیش
  • تحولات اوکراین| ادامه رایزنی‌های آمریکا با مقامات کی‌یف و مسکو 10 ساعت پیش
  • چرا حقوق‌ها هم‌پای تورم زیاد نمی شود؛ آدرس غلط کاهش درآمد نفتی 10 ساعت پیش
  • راهکار کنترل تورم کاهش رشد نقدینگی در کشور است 10 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 15877
  • اخبار ورزشی 21091
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 8729
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 31
  • بوشهر 485
  • بین الملل 6159
  • تبلیغات 53
  • تهران 755
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 751
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 397
  • سلامت 3677
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 19983
  • قزوین 770
  • قم 885
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 12
  • گلستان 451
  • گیلان 1206
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • سازمان غذا و دارو اطلاعیه داد
    سازمان غذا و دارو اطلاعیه داد 11 ساعت پیش
  • واکنش سازمان نظام پزشکی درباره زیرمیزی پزشکان
    واکنش سازمان نظام پزشکی درباره زیرمیزی پزشکان 11 ساعت پیش
  • بهترین غذاها برای سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر
    بهترین غذاها برای سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر 11 ساعت پیش
  • غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
    غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند 11 ساعت پیش
  • بخندید! فواید قلبی خنده از نگاه علم/ یوگای خنده از کدام کشور آمده؟
    بخندید! فواید قلبی خنده از نگاه علم/ یوگای خنده از کدام کشور آمده؟ 11 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

هاست ویندوز | هاست لاراول | سرور مجازی | دانلود رایگان نرم افزار |  مشاوره رایگان راه اندازی کافه | آموزش زبان آلمانی |

بهترین آژانس مسافرتی و هواپیمایی تهران | قیمت تتر امروز

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025