گیلان

بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان برای کاهش ترافیک در رشت

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، مسعود عباس نژاد ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیریت شهری، موضوع حمل و نقل و ترافیک است، اظهار کرد: همایش ملی حمل و نقل و ترافیک شهری یکی از برنامه های شورای شهر رشت در راستای کاهش ترافیک شهری است که چندی پیش فراخوان آن داده شده است.

وی با بیان اینکه با برگزاری این فراخوان سعی کردیم از نظرات نخبگان، پژوهشگران، مهندسین و همه افرادی که می‌توانند در کنترل و کاهش دغدغه‌های ترافیک راهکار و حرفی برای گفتن داشته باشند استفاده کنیم، گفت: تاکنون ۶۳ مورد مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد ۵۱ مورد پذیرفته شده و تعدادی از مقالات برگزیده نیز در روز برگزاری همایش در روز پنج شنبه ۲۵ آذر در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان واقع در میدان انتظام ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برگزاری این همایش یک ماه پس از آغاز به کار شورای ششم رشت در دستور کار قرار گرفت، افزود: حتی اگر یک مورد در این همایش بتواند به کاهش حجم ترافیک رشت منحر شود قابل توجه و مورد رضایت است. 

وی با تاکید به اینکه از امروز قصد داریم طرح‌هایی که در حوزه ترافیک قرار است ارائه شود علمی باشند، تصریح کرد: در برخی از ادوار گذشته شاهد بزرگ و کوچک کردن برخی از میادین شهر بودیم که تاثیری در کاهش ترافیک شهر نداشت و نشان دهنده‌ عدم توجه به مباحث علمی بوده است. 

عباس نژاد با اشاره به اینکه شبکه ترافیکی رشت همچون زنجیر به یکدیگر متصل است، گفت: برخی از کاربری‌ها موجب افزایش ترافیک در رشت شده و ما درصدد هستیم که پس از این چنین مجوزهایی با بررسی تمام جوانب اجرایی شود. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از وضعیت ترافیک رشت تصریح کرد: متاسفانه در سطح رشت شاهد اجرای آسفالت‌هایی هستیم که عمر مثبت آن‌ها کمتر از دو ماه است و تمامی این اتفافات مشکلاتی هستند که شهروندان رشت با آن دست به گریبان هستند و ان شاالله با تصمیمات شورای ششم رشت بتوانیم گامی جدی و موثر در کاهش و کنترل ترافیک رشت برداریم. 

وی با بیان اینکه پایان نامه‌های خوبی در حوزه کنترل و کاهش ترافیک رشت وجود دارد، افزود: متاسفانه این پایان‌نامه‌ها بلااستفاده در کتابخانه‌ها مشغول خاک خوردن است و با رویکردی که کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به اجرای پروژه‌های ترافیکی با نگاه کارشناسانه و علمی دارد، پس از این بیشتر از پایان نامه‌های این چنینی استفاده شود. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به اینکه در سطح رشت شاهد وجود سرعت گیرهای فراوانی هستم، گفت: در بسیاری از شهرهای کشور سرعت گیرها در حال جمع آوری هستند. 

عباس نژاد با اشاره به محورهای نخستین همایش پژوهشی حمل و نقل و ترافیک بیان کرد: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل همگانی و غیر موتوری، زیر ساخت و تاسیسات شهری، حمل و نقل و توسعه پایدار، ایمنی و مهندسی ترافیک، برنامه ریزی حمل و نقل، اقتصاد حمل و نقل و طراحی شهری از جمله محورهای این همایش هستند. 

وی با بیان اینکه مقالاتی با این محوریت از داخل شهر رشت و استان گیلان به دبیرخانه این همایش ارسال شد، افزود: همچنین از استان‌های گلستان، مرکزی، تهران و اصفهان نیز آثاری به این دبیرخانه ارسال شده است. 

حقوق شهروندی نقش موثری در کاهش بار ترافیک دارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد نابودی محیط زیست با هدف اجرای برخی از پروژه‌ها توسط تعدادی از دستگاه بودیم اظهار کرد: اگر در اجرای هر پروژه‌ای نگاه علمی و کارشناسانه به آن معطوف شود یقینا دستاوردهای خوبی محقق می‌شود. 

هادی رمضانی با بیان اینکه باید شهروندان را به اجرای قوانین و مقررات تشویق کنیم، افزود: بسیاری از حجم بار ترافیکی رشت به واسطه حضور خودروهای تک سرنشین است و باید از این بابت برنامه ریزی شود. 

وی با تاکید به اینکه توجه به حقوق شهروندی نقش موثری در کاهش بار ترافیکی رشت دارد، گفت: در برخی از مواقع شاهد رفتارهایی توسط برخی از کسبه هستیم که با تعرض به محدوده عابر پیاده موجب می‌شوند تا شهروندان برای تردد با مشکلاتی مواجه شوند و این موضوع موجب افزایش ترافیک می‌شود. 

بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان با هدف کاهش دغدغه‌های ترافیکی در رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش‌های اتفاق بسیار خوبی است، اظهار کرد: رشت با مشکلات ترافیکی فراوانی مواجه است و متاسفانه شاهد راه‌اندازی بسیاری از صنوف بدون توجه به مباحث ترافیکی در رشت هستیم. 

مهدی نوری هریس با بیان اینکه رشت پرتراکم‌ترین شهر کشور است، افزود: مشکلات ترافیکی رشت باید مدیریت شود و برای رفع این دغدغه باید از ظرفیت نخبگان و کارشناسان استفاده کنیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا