آذربایجان غربی

صدور مجوز ماهیگیری در پشت سد شهرچایی ارومیه مورد بازنگری قرار می گیرد

یاسر رهبردین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماهیگیری از پشت سد شهرچایی ارومیه با صدور مجوز و با نظارت سازمان‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صید ماهیان مضر موجود پشت سد شهرچایی باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود، تصریح کرد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای برای این منظور و بررسی ابعاد مختلف موضوع انجام و تمام دستگاه‌های اجرایی متولی نیز بر این امر تاکید داشتند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: حفظ کیفیت آب شرب مورد تاکید قرار دارد و صدور مجوز ماهیگیری پشت سد شهرچایی به هیچ عنوان برای مسائل اقتصادی نیست.

رهبردین با بیان اینکه به منظور بررسی هر چه بیشتر تمام جوانب موضوع، سازمان‌های متولی بار دیگر صدور مجوز ماهیگیری در پشت سد شهرچایی را مورد بازنگری و مطالعه قرار می‌دهند، ادامه داد: سد شهرچایی به منظور تامین آب شرب شهروندان ارومیه‌ای احداث شده است که اگر ماهیان غیربومی که با گذشت زمان به پشت این سد وارد شده‌اند، اگر وارد مخزن این سد شوند در کیفیت آب شرب تاثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب بهداشتی و سالم دغدغه اصلی ما بوده و محیط زیست نیز در کنار سلامت انسان‌ها حائز اهمیت است، گفت: وجود ماهی و آبزی موجب پایین آمدن کیفیت منابع آب می‌شود و جمع‌آوری ماهیانی که روی آب شرب تاثیرگذار هستند، می‌تواند موجب حفظ کیفیت آب شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا