سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

بارسلونا با گلباران بیلبائو به فینال سوپرجام اسپانیا رسید

بارسلونا با گلباران بیلبائو به فینال سوپرجام اسپانیا رسید

5 ماه پیش
سرمربی جدید تیم هوادار انتخاب شد

سرمربی جدید تیم هوادار انتخاب شد

5 ماه پیش
پیروزی اینتر برای تثبیت صدرنشینی/ افزایش فاصله با ناپولی

پیروزی اینتر برای تثبیت صدرنشینی/ افزایش فاصله با ناپولی

5 ماه پیش
کامبک ناکام منچستریونایتد/ توقف سیتی و شکست چلسی

کامبک ناکام منچستریونایتد/ توقف سیتی و شکست چلسی

5 ماه پیش
تخلفات مالی در هیئت رشته‌ای المپیکی در مازندران

تخلفات مالی در هیئت رشته‌ای المپیکی در مازندران

5 ماه پیش
سرپرست فدراسیون کبدی منصوب شد

سرپرست فدراسیون کبدی منصوب شد

5 ماه پیش
لیگ NBA| پیروزی صدرنشینان کنفرانس شرق و شکست لیکرز در غیاب جیمز

لیگ NBA| پیروزی صدرنشینان کنفرانس شرق و شکست لیکرز در غیاب جیمز

5 ماه پیش
خط و نشان مک‌گرگور برای میودر

خط و نشان مک‌گرگور برای میودر

5 ماه پیش
سکوت محض استقلال درباره غیبت سیدورف/ پول، علف خرس است؟

سکوت محض استقلال درباره غیبت سیدورف/ پول، علف خرس است؟

5 ماه پیش
استعفای مظفری‌زاده از مدیرعاملی تراکتور

استعفای مظفری‌زاده از مدیرعاملی تراکتور

5 ماه پیش

Home » آیا خوردن قهوه باعث تپش قلب می شود؟/ تاثیر کافئین بر ضربان قلب

آیا خوردن قهوه باعث تپش قلب می شود؟/ تاثیر کافئین بر ضربان قلب

زمان انتشار: 27 مارس 2023 ساعت 18:07

دسته بندی: سلامت

شناسه خبر: 354228

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آیا خوردن قهوه باعث تپش قلب می شود؟/ تاثیر کافئین بر ضربان قلب

آیا خوردن قهوه باعث تپش قلب می شود؟/ تاثیر کافئین بر ضربان قلب

انقباضات زودرس دهلیزی، اتفاق طبیعی برای یک قلب سالم است، اما برخی افراد آن را به عنوان یک ضربان قلب “پرشی” یا اضافی احساس می‌کنند که می‌تواند ناراحت کننده باشد. و اگر به طور مکرر ایجاد شود، ممکن است یک آریتمی قلبی جدی‌تر را به همراه داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند علیرغم شهرت بد کافئین، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف کنندگان قهوه در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند با کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری قلبی روبرو هستند.

دکتر «گرگوری مارکوس»، نویسنده اول مطالعه و متخصص قلب و استاد دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «ممکن است تفاوت‌های زیادی بین مصرف کنندگان قهوه و افرادی که قهوه مصرف نمی‌کنند وجود داشته باشد که بر خطر بیماری آنها تأثیر می‌گذارد. اگرچه مطالعات سعی می‌کنند این تفاوت‌ها را کنترل کنند، اما توضیح همه چیز غیرممکن است.»

بنابراین مارکوس و همکارانش یک کارآزمایی بالینی انجام دادند تا واقعاً آزمایش کنند که آیا قهوه می‌تواند اثرات حاد خاصی بر قلب داشته باشد یا خیر. سوال اصلی آنها این بود که آیا یک فنجان معمولی (یا دو یا سه فنجان) می‌تواند تعداد انقباضات زودرس دهلیزی را که قلب فرد تجربه می‌کند افزایش دهد؟

انقباضات زودرس دهلیزی در لحظاتی اتفاق می‌افتند که حفره‌های فوقانی قلب (دهلیزها) خیلی زود منقبض می‌شوند، در حالی که ممکن است خون زیادی در آنها وجود نداشته باشد. این حالت به نوبه خود ممکن است یک مکث و انقباض قوی‌تر از حد معمول به دنبال داشته باشد.

مارکوس گفت: «در حالی که این احساس ممکن است آزاردهنده باشد، اما انقباضات زودرس دهلیزی بخشی طبیعی از عملکرد قلب انسان هستند.»

با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افراد مسن‌تر با فرکانس نسبتاً بالای انقباضات زودرس دهلیزی در معرض افزایش خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی هستند؛ یک نوع آریتمی قلبی که در آن دهلیزها به‌جای حفظ یک ضربان ثابت، به‌طور نامنظم منقبض می‌شوند.

فیبریلاسیون دهلیزی تهدید کننده جان نیست، اما می‌تواند علائم ناراحت کننده‌ای مانند تپش قلب و سرگیجه ایجاد کند. و با گذشت زمان، می‌تواند خطر نارسایی قلبی یا سکته را افزایش دهد.

محققان ۱۰۰ بزرگسال سالم را که در بیشتر موارد بیش از یک فنجان در روز قهوه می‌نوشیدند، انتخاب کردند.

در طی دو هفته، شرکت کنندگان به طور تصادفی به مصرف قهوه کافئین دار در روزهای خاص و اجتناب از کافئین در روزهای دیگر تقسیم شدند. در تمام مدت، آنها یک نوار الکتروکاردیوگرام استفاده کردند که فعالیت الکتریکی قلب را ثبت می‌کرد.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد، افراد در روزهای مصرف قهوه به طور متوسط تعداد انقباضات زودرس دهلیزی شأن مشابه با روزهای بدون کافئین بود: به ترتیب ۵۸ و ۵۳.

در مورد انقباضات زودرس بطنی که حفره‌های تحتانی قلب را درگیر می‌کند، تفاوت کوچکی وجود داشت. در روزهای قهوه، افراد به طور متوسط ۱۵۴ انقباض زودرس بطنی، در مقابل ۱۰۲ در روزهای بدون کافئین داشتند.

بر اساس تحقیقات گذشته، انقباضات زودرس بطنی، زمانی که مکرر باشد، ممکن است خطر نارسایی مزمن قلبی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

نوشیدن زیاد آب مضر است؟

این مغز فواید اعجاب‌انگیزی دارد

۳۵۲۳۶

حتما بخوانید : در تعطیلات عید چگونه چاق نشویم؟

مجله خبری برگزیده های ایران

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • پس از تشخیص بیماری مزمن کلیه، این ۴ اقدام را در اولویت قرار دهید
    پس از تشخیص بیماری مزمن کلیه، این ۴ اقدام را در اولویت قرار دهید 23 ساعت پیش
  • ۷ دمنوش جادویی برای کنترل قند خون
    ۷ دمنوش جادویی برای کنترل قند خون 23 ساعت پیش
  • تعریق بیش از حد؛ علامتی که خبر از یک بیماری می‌دهد
    تعریق بیش از حد؛ علامتی که خبر از یک بیماری می‌دهد 23 ساعت پیش
  • دو متهم اصلی سرطان به روایت سازمان جهانی بهداشت
    دو متهم اصلی سرطان به روایت سازمان جهانی بهداشت 23 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 16152
  • اخبار ورزشی 21392
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 10708
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 32
  • بوشهر 485
  • بین الملل 8073
  • تبلیغات 53
  • تهران 757
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 892
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 397
  • سلامت 4443
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 21802
  • قزوین 770
  • قم 999
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 13
  • گلستان 536
  • گیلان 1404
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • پیام سیدعباس صالحی در واکنش به تهدیدهای ترامپ علیه ایران
    پیام سیدعباس صالحی در واکنش به تهدیدهای ترامپ علیه ایران 5 ساعت پیش
  • آخر هفته سیما؛ از درام‌های ورزشی تا حماسه‌های جنگی
    آخر هفته سیما؛ از درام‌های ورزشی تا حماسه‌های جنگی 5 ساعت پیش
  • نگرانی از محدود شدن آزادی بیان؛ ۱۰ ایالت علیه معامله بزرگ هالیوود
    نگرانی از محدود شدن آزادی بیان؛ ۱۰ ایالت علیه معامله بزرگ هالیوود 5 ساعت پیش
  • داستان تلخ مجسمه بولگاکف/ اوکراین مجسمه نویسنده روس را به دلیل «پیوند با پروپاگاندای روسیه» برداشت
    داستان تلخ مجسمه بولگاکف/ اوکراین مجسمه نویسنده روس را به دلیل «پیوند با پروپاگاندای روسیه» برداشت 5 ساعت پیش
  • پشت‌پرده تلاش‌های نافرجام اسپیلبرگ برای کارگردانی جیمز باند
    پشت‌پرده تلاش‌های نافرجام اسپیلبرگ برای کارگردانی جیمز باند 5 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

دانلود رایگان نرم افزار | قیمت تتر امروز | خرید سرور hp

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025