اردبیل

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۱۷دی‌ماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه خلخال: نظارت بر بازار در اولویت مسوولین شهرستان باشد 

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به تورم در بازار. بر لزوم مدیریت بازار و تشدید نظارت از سوی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.
وی در ادامه با قدردانی از اقدامات جهاد کشاورزی در خصوص حمایت از طرح  سرشاخه کاری افزود: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی برای خدمت به مناطق محروم همواره در صحنه حضور داشته باشد.
امام جمعه اردبیل به پروژه نیمه تمام پل معلق خلخال اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار سابق این پل کنار رفت و پروژه توسط سرمایه گذار جدید ادامه خواهد یافت. انتظار می‌رود تا سال آینده این پروژه که یکی از مطالبات مردم شهرستان است، تحقق یابد.

انتقاد امام جمعه پارس آباد از افزایش آب بهای کشاورزان

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه اقتصاد سالم، اقتصادی است که بتواند مولد باشد و همه مردم از آن بهره مند شوند، اظهار کرد: براین اساس چنانچه ارز ۴۲۰۰ تومانی نرخ واقعی خود را پیدا کند ممکن است برخی کالاها افزایش قیمت داشته باشند اما دولت  کنترل خواهد کرد و اقتصاد کشور تقویت می‌شود و سطح رفاه اجتماعی بالا خواهد رفت؛ البته به شرط اینکه همزمان از رانت و فساد در همه نقاط جلوگیری شود. 
وی به ۲۰ دی ماه سالروز شهادت امیرکبیر اشاره کرد وافزود: امیرکبیر در ۳ سال چند ماه اصلاحاتی چون در زمینه اعتلای فرهنگ، تنظیم اقتصاد و تطهیر عرصه سیاست کشور، اقدام در جهت احیای دین و بسط عدالت در سطح جامعه، مبارزاتش در جهت قطع نفوذ اجانب و استعمارگران، و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، ریشه کن نمودن فقر نمود که همه قابل تحسین است.
امام جمعه پارس آباد در ادامه خطبه‌ها بیان کرد:  افزایش آب بهای کشاورزان منطقه مغان نیازمند بررسی مجدد است و از نماینده مردم و فرماندار شهرستان درخواست داریم تا در مورد افزایش آب بهای کشاورزان جلسه‌ای برگزار کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد، حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای بانوان دانست و گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) نه تنها نقطه وصل میان امامت و نبوت بوده بلکه نقطه اتصال میان جهان اسلام و بین تمام مذاهب اسلامی است. بارزترین خصوصیت اخلاقی حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت و ولایت مداری است.
باقری بنابی خواستار حمایت از کارگران فصلی در کارخانه قندکشت و صنعت دامپروری مغان شد و از مسؤولان خواست به فکر اشتغال و حمایت از ورزشکاران و قهرمانان ملی و جهانی باشند.

امام جمعه اصلاندوز: مردم انقلابی شهرستان اصلاندوز در تشییع باشکوه شهید گمنام حماسه‌ای بزرگ آفریدند

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز با اشاره به سالروز شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی و انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دشمنی خود را علیه این نظام مقدس آغاز کرده‌اند و همواره برای اجرای نقشه‌های شوم خود تلاش می‌کنند اما ملت بزرگ ایران همواره در برابر مستکبران جهان ایستادگی کرده‌اند و امروز ایران اسلامی در سطح جهان مقتدرانه حرکت می‌کند.
وی با گرامیداشت روز حجاب و عفاف، افزود: گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان تمامی شهروندان هر جامعه‌ای موجب ارتقاء سطح امنیت عمومی، سلامت رفتاری، آرامش و اخلاق انسانی می‌شود که آثار فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه مردم انقلابی و شهیدپرور منطقه اصلاندوز در تشییع شهید گمنام، حماسه‌ای بزرگ آفریدند، بیان کرد: روز گذشته مردم ولایتمدار، غیور و انقلابی سطح شهرستان مرزی اصلاندوز مغان به ویژه عشایر همیشه در صحنه در مراسمات تشییع، تدفین و خاکسپاری شهید گمنام در پادگان آموزش مرزبانی شهید مدنی ناجا شهرستان اصلاندوز حضور گسترده و عظیم خود را به نمایش گذاشتند که قابل تقدیر و قدردانی است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش دست اندرکاران مراسم تشییع شهید گمنام در شهرستان اصلاندوز  تصریح کرد: همچنین از تمامی دست‌اندرکاران و زحمتکشان این مراسمات تشییع و تدفین شهید گمنام در شهرستان اصلاندوز که بابت تلاش در راستای برگزاری و اجرای هرچه باشکوه مراسم بدرقه این شهید بزرگوار تلاش بسیاری انجام دادند قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان نیر: مسؤولان فضای مجازی باید در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تسریع نمایند

حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به وضعیت فضای مجازی در کشور اظهار کرد: مسؤولان فضای مجازی باید در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تسریع کرده و با تقویت بسترهای ارائه خدمات داخلی زمینه‌های استفاده هرچه بهتر پلت‌فرم‌های داخلی را فراهم کنند.
 وی همچنین خواستار ارتقای سواد رسانه‌ای در سطح افکار عمومی جامعه برای مقابله با ترفندهای دشمنان شد و افزود: هویت‌ستیزی اصل ثابت در نبرد هویتی علیه اسلام ناب است.
وی با بیان اینکه هویت دینی و ملی در حکم شناسنامه یک ملت است، بیان کرد: مبارزه با نمادهای هویت بخش، ترفند هویت ستیزان بوده که در طول تاریخ مقابله حق و باطل، هجمه به هویت دینی و ملی راهبرد همیشگی دشمنان بوده است.
امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود نمونه‌هایی از راهبرد هویت ستیزی دشمنان را یادآور شد و تصریح کرد: اگر به وصیت نامه شهدا توجه کنیم بعد از اطاعت از اوامر الهی و ولی امر مسلمین، رعایت حجاب و عفاف بیشترین توصیه برای تداوم راه شهدا عنوان شده است.
وی از کارشناسان اقتصادی و دلسوز نظام و انقلاب حواست تا با فراهم کردن زمینه‌های تعامل و برنامه ریزی اندیشمندان و نظریه‌پردازان ایرانی داخل و خارج کشور فرصت هم اندیشی و طرح ریزی برنامه جامع اقتصادی برای آینده کشور را فراهم کنند تا با اجرای این قانون توسط همگان، شاهد شکوفایی اقتصاد کشود و قدرت آفرینی در این زمینه نیز باشیم.
 نعمتی خواستار عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در آحاد جامعه شد و گفت: برای تحقق اقتصادی مقاومتی ابتدا باید مردم از اقشار مختلف توانایی‌های لازم را کسب کرده و ضمن متحول کردن اقتصاد خود، به تولید و اشتغال کشور نیز کمک کنند.

امام جمعه بیله سوار: توجه به شهرستان مرزی بیله سوار در تمامی زمینه‌ها ضروری است

حجت الاسلام عزیزی، امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر خواستار اقدام عملی «مصداق واقعی و حقیقی» عدالت در تمام ابعاد مختلف در شهرستان مرزی بیله سوار شد.
وی افزود: هرگونه کم لطفی و کم توجهی و بی‌توجهی مسؤولان در هر سطحی، به بزرگترین قطب تولیدات کشاورزی و دامپروری کشور، جایز نبوده و قابل اغماض و گذشت نیست.
خطیب جمعه بیله سوار ضمن هشدار جدی به مسؤولان، بیان کرد: در سخت‌ترین شرایط ممکن که دشمن در صدد ایجاد شکاف بین نظام و ملت است، مسؤولان باید نهایت اهتمام و توجه را داشته باشند تا خدای نکرده در زمین دشمن بازی نکنند.
عزیزی در پایان از خانواده مرحوم یاور آذروند به خاطر رضایت‌شان در اهداء اعضا آن مرحوم به چندین بیمار نیازمند، تقدیر و تشکر کرد و خواستار فرهنگ‌سازی این عمل انسانی در سطح جامعه شد.

امام جمعه مشگین شهر:  نظارت کافی بر بازار ضروری است

حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌‍‌های نماز جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه کاغذبازی هیچ مشکلی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد، همچنین از گرانی‌های موجود انتقاد کرده و خواستار نظارت کافی بر بازار این شهرستان شد.
وی با تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: مدیران و مسؤولان ادارات و نهادهای دولتی باید مکتب حاج قاسم رابه عنوان یک مکتب نجات بخش  نه در شعار بلکه با عمل جهادی  و انقلابی خود در جامعه رواج  دهند.
باوقار گفت:  درصورت عملیاتی شدن مکتب حاج قاسم بخش بزرگی از مشکلات موجود قابل حل است و ترویج این مکتب موجب رضایت خلق وخالق خواهد شد.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا