فارس

آزادی ۳۲ زندانی به مناسبت میلاد پیامبر(ص) در فارس

 

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، مدیرکل زندان های فارس پس از مراسم آزادی زندانیان اظهار داشت: تعداد ۱۲نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همت مؤسسه چترخوشبختی میهن، پذیرش اعسار و گذشت شاکی و آورده خود زندانیان از زندان های استان آزاد شدند.

اسحاق ابراهیمی افزود: این زندانیان، مجرم نیستند به دلیل نوسانات اقتصادی، خشکسالی و فقر… و تأمین معاش خانواده بدهکار و گرفتار زندان شده اند.

وی اضافه کرد: مؤسسه چترخوشبختی میهن برای آزادی این زندانیان ۲۵۰میلیون تومان کمک کرد و مبلغ ۱۰۰میلیون تومان از بدهی آنان نیز با پذیرش اعسار توسط مراجع قضایی موافقت شد، ۵۰۰میلیون تومان آورده خود زندانیان، و مبلغ ۳۰۰میلیون تومان هم شکات از حق خود گذشت کردند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس نیز در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در سند تحول قضایی استفاده از نهادهای مردمی و گروه های جهادی برای زندانیان عمد و غیرعمد به عنوان یک اولویت سازمانی مورد توجه قرار گرفته است و شیوه استفاده از گروه های جهادی روشن و تبیین شده است. 

محسن انصاری منش افزود: با حضور زندانی در زندان نه تنها مشکل وی حل نمی شود بلکه همسر و فرزندان او نیز گرفتار و آسیب می بینند.

وی اضافه کرد: برای اینکه آسیب متوجه این عزیزان نشود می بایست همه نهادهای مردمی و خیرین با مجموعه سازمان زندان ها همکاری کنند و نگاهی ویژه به جامعه زندان داشته باشند.

 مدیرعامل مؤسسه چتر خوشبختی میهن نیز در این مراسم گفت: امیدواریم روزی برسد که زندان های ما به مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی تبدیل شوند.

محمدرضا تاتلاری با اشاره به انگیزه این مؤسسه خیریه برای آزادسازی زندانیان گفت: رسالت ما گره گشایی از گرفتاری و مشکلات مردم است و یکی از اولویت های ما، آزادسازی زندانیان است که در مرحله اول، تعداد ۲ نفر از زندانیان از زندان های استان فارس آزاد شدند و در این مرحله نیز ۱۲نفر با کمک ۲۵۰میلیون تومانی مؤسسه چتر خوشبختی میهن از زندان آزاد می شوند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که علاوه بر آزادسازی زندانیان، بتوانند بحث اشتغال زندانیان پس از خروج از زندان را نیز فراهم کنند و شروع آن با زندان های شیراز باشد.

علی زندوکیلی هنرمند محبوب شیرازی نیز مهمان ویژه این برنامه بود که با استقبال گرم زندانیان همراه شد.

شایان ذکر است به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) تعداد ۱۲نفر از زندانیان با همت مؤسسه خیریه چترخوشبختی میهن، ۵نفر با همت خیرین ستاد دیه و ۱۵ نفر با همت اعضای گروه جهادی منتظران ظهور که به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی در زندان های فارس حضور یافتند از زندان آزاد شدند که در مجموع ۳۲ زندانی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا