مرکزی

اختصاص ۲۵۰۰ میلیاردتومان به پروژه‌های نیمه‌تمام در سفرهای استانی رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: تربیت شخصیت بزرگی همچون معمار کبیر انقلاب و تقدیم حدود ۷ هزار شهید از سرزمین آفتاب به انقلاب جایگاه ویژه‌ای به استان مرکزی بخشیده است.

وی تصریح کرد: جای جای این استان علما و دانشمندان بزرگی را در دل خود پرورانده و استان مرکزی را به یکی از  استان‌های ویژه و ممتاز کشور تبدیل کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد مانع و پرهیز از انحصار و تمرکزگرایی در استان‌ها را سیاست دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ و هنر به دنبال برقراری رفتاری عادلانه است تا جلوی برخی از انحصارات و تمرکزگرایی‌ها را گرفته و بستر رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی را فراهم سازد.

اسماعیلی با اشاره به انبوهی از پروژه‌های نیمه تمام معطل مانده در کشور گفت: دولت تا همین امروز  ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سفرهای رئیس جمهور مصوب کرده تا وضعیت عمومی کشور یک نفسی بکشد و مردم روحیه بگیرند.

وی بیان کرد: پروژه اصلی دشمن بهم زدن نظم فرهنگی است، بخشی از تهاجم فرهنگی همان متزلزل کردن خانواده‌ها به لحاظ فرهنگی و کاهش نرخ باروری و جمعیت است.

وزیر ارشاد از راه‌اندازی ستاد جمعیت در وزارتخانه خبر داد و افزود: این ستاد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای برنامه‌های جامعی را برای پیاده سازی قانون تعالی جمعیت که در مجلس به تصویب رسیده، به اجرا در خواهد آورد.

 اسماعیلی تقویت شورای فرهنگ عمومی استان‌ها را از دیگر برنامه‌های وزارت ارشاد برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: امید است به برکت دولت سیزدهم شاهد تحولات مثبت و خوبی در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی باشیم.

آیت‌الله قربان‌علی دری نجف آبادی افزود: یکی از اقدامات اثربخش دولت کاهش میزان مرگ و میر بیماران کرونایی با سرعت بخشی به روند واکسیناسیون است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم دولت سیزدهم در حوزه‌های فرهنگ، انقلاب و اهل بیت در راستای گسترش، تعمیق، صیانت و حفاظت از فرهنگ اقدامات مثبتی انجام دهد و در خصوص جوانی جمعیت و افزایش ازدواج و زاد و ولد با برنامه حرکت کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا