قزوین

آغاز طرح زمستانی پلیس راه/ لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای وسایل نقلیه

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، فرهاد ذاکری‌منش، رئیس پلیس راه استان قزوین در رزمایش طرح زمستانه که صبح امروز در محل قرارگاه پلیس راه استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و بارش نزولات جوی، طرح ترافیکی زمستانه پلیس راه استان از  امروز در حوزه جاده‌های برون‌شهری استان آغاز می‌شود.
وی افزود: از هم‌اکنون لازم است کلیه رانندگان، ضمن بازدید فنی از وسیله نقلیه خود، تجهیزات مورد نیاز فصل زمستان را مهیا و در وسایل نقلیه خود همراه داشته باشند. 
رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: لازم است کلیه وسایل نقلیه دارای برف پاک‌کن سالم و سیستم گرمایشی مناسب باشند، هم‌چنین همراه داشتن زنجیر چرخ تا پایان این طرح یعنی تا پایان سال جاری الزامی است.
ذاکری‌منش تأکید کرد: هدف از اجرای این طرح، خدمات‌رسانی سریع به مردم در شرایط بحرانی در زمستان در جهت تسهیل در ترددهای جاده‌ای و ارتقای ضریب ایمنی تردد است.
وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با داشتن گردنه‌های برف‌گیر و محورهای کوهستانی، نیازمند توجه بیشتری است و از هم‌اکنون کلیه راهدارخانه‌ها و برخی از تیم‌های ویژه گشتی پلیس راه در حال آماده‌باش قرار گرفته‌اند، این تیم‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در گردنه‌ها و مسیرهای مستعد حوادث ناشی از شرایط جوی مستقر هستند.
این مسؤول انتظامی تصریح کرد: در اجرای این طرح سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی و مدیریت بحران استانداری با پلیس راه همکاری خواهند کرد.
رئیس پلیس راه استان قزوین در پایان ضمن تأکید بر موضوع ایمنی در سفرهای زمستانی عنوان کرد: با توجه به تقارن وضعیت خاص جامعه ناشی از انتشار ویروس کرونا با فصل سرما، حتی‌الامکان از ترددهای غیر ضروری خودداری شود.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا