سیستان و بلوچستان

گذرگاه‌های مرزی و زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان باید ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، با حضور مسؤولان کشوری و استانی، همایش سران طوایف و معتمدین و ایثارگران و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در این مراسم اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان سابقه درخشانی درپیروزی انقلاب اسلامی تا کنون داشته و بیش از  ۲ هزار شهید تقدیم نظام  مقدس جمهوری اسلامی کرده است و شهید میرحسینی جانشین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله و شهید سبیل اخلاقی که از جوان‌ترین شهدای دفاع مقدس بود از شهدای شاخص و برجسته این استان هستند.

سردار سرلشکر باقری افزود: این استان شاهد تلاش های بسیاری از شهدای بزرگ از جمله شهید شوشتری بوده است که به همراه سردار شهید محمد زاده و دهها شهید دیگر در راه توسعه امنیت و وحدت در این استان به شهادت رسیدند.

وی همچنین افزود: مقام معظم رهبری با توجه به اینکه دوره ای از جوانی ارزشمند خود را در این استان گذراندند علاقه و توجه خاصی به این استان دارند و هر گاه صحبت از این استان می شود به ویژگی های برجسته از آن یاد می کنند و به ما مسئولین تاکید دارند که هر آنچه در توان دارید در کاهش مشکلات و توسعه زیر ساخت ها و پیشرفت و آبادانی استان و ارتقاء معیشت و رفاه مردم وفادار این استان تلاش کنید.

سردار باقری ادامه داد: مردم این استان با ویژگی‌های شجاعت، مهمان نوازی، مرزبانی و همراهی با نظام و انقلاب شناخته شده اند و با مشارکت بالا و حضور چشمگیرشان در تمامی عرصه ها بخصوص انتخابات وفاداری و همراهی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کردند و این ویژگی وظیفه ما مسولین را سنگین تر می کند که با اقدامات جهادی و تلاش شبانه روزی برنامه ریزی ها و تخصیص منابع و امکانات بتوانیم به وضعیت این استان رسیدگی لازم را انجام دهیم.

وی گفت: خدا را شاکریم که در این سال ها عالی ترین جلوه های وحدت و برادری را در این استان و در میان اقوام و مذاهب گوناگون شاهد هستیم.

وی به نقش مرزداران غیور در این استان اشاره کرد و گفت: دشمنان در مرزهای این استان هزینه های زیادی کردند قرارگاهها و پادگان های نظامی در پشت مرزها ایجاد کردند تا بتوانند به مرزهای ما وارد شوند اما تلاش های مرزداران ما در کنار نیروهای نظامی در مرزها تمام توطئه ها و هزینه های دشمنان را خنثی کردند و امروز این استان در شاخصه های امنیتی جزو استان‌های برتر کشور است و خدا را شاکریم که در این سال ها، عالی ترین جلوه های وحدت و برادری را در این استان و در میان اقوام و مذاهب گوناگون شاهد هستیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: گذرگاههای مرزی و زیر ساخت های که در این استان وجود دارد باید توسعه پیدا کند.

وی، وجود بنادر و سواحل در این استان را یکی از قابلیت های بالقوه استان برشمرد و افزود: این قابلیت منحصر به فرد در این استان می تواند در توسعه تجارت دریایی ویژگی سرمایه گذاری در این بخش را در این استان به صورت ویژه فراهم کند و این استان قطب توسعه تجارت دریایی کشور شود.

باقری بر تکمیل پروژه راه آهن زاهدان به چابهار کرد و گفت: با تکمیل این پروژه تحول عظیمی در بحث توسعه اقتصادی در این استان و کشور ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/۷۵۰۰۵/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا