بین الملل

رسانه‌ عبری: سربازان اسرائیلی حین عقب‌نشینی تجهیزات خود را رها کردند

رسانه‌ عبری: سربازان اسرائیلی حین عقب‌نشینی تجهیزات خود را رها کردند

به گزارش برگزیده، برخی رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که سربازان ارتش رژیم صهیونیستی که از مناطق مختلف نوار غزه عقب‌نشینی کردند، مقادیر زیادی سلاح و مهماتی را که ممکن است مقاومت فلسطین از آنها در حملات علیه این ارتش استفاده کند، پشت سر خود رها کردند.

روزنامه عبری «میکور ریشون» نوشت، بیشتر تیپ‌های ارتش نوار غزه را ترک کرده و بخش‌های بزرگی از شمال نوار غزه را تخلیه کردند، به‌طوری که رسانه‌ها تصاویری از بازگشت تدریجی ساکنان غزه به محل زندگی‌شان جهت بررسی اینکه چه چیزی از خانه‌هایشان باقی مانده، منتشر کردند. تصاویر منتشر شده خیابان‌ها، راه‌ها و خانه‌های ویران شده را به ثبت رساندند اما تصاویر دیگری نیز از سلاح و مهمات رها شده از جمله گلوله‌هایی که سربازان رژیم اشغالگر آنها را پشت سرشان جا گذاشتند، منتشر شدند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه عبری‌زبان نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم به انجام تحقیقی در این رابطه گرفته و تاکید کرد که بر اساس دستورالعمل‌های دقیق مربوط به تخلیه مهمات در مراحل مختلف ورود ارتش به مناطق درگیری و خروجش از آنها اقدام می‌کند.

«میکور ریشون» در ادامه به ویدیوهایی اشاره کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین از دستیابی خود به مهمات، سلاح و پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کردند.

رسانه‌ عبری: سربازان اسرائیلی حین عقب‌نشینی تجهیزات خود را رها کردند

وب‌سایت عبری‌زبان «وای‌نت» چند روز قبل فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی برای سربازانی که مهمات جنگی را در طول جنگ در غزه گم کردند، جریمه‌های مالی در نظر گرفته و اعمال کرد.

همچنین روزنامه «نیویورک‌تایمز» یکشنبه در گزارشی با استناد به داده‌های اطلاعاتی و به نقل از برخی کارشناسان تسلیحاتی و مسوولان اطلاعات رژیم صهیونیستی و غربی، از توان جنبش حماس در ساخت موشک‌ها و سلاح‌های ضد زره خود از هزاران مهمات عمل نکرده ارتش رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت، حماس نیروهای خود را به سلاح‌هایی مجهر می‌کند که از پایگاه‌های اسرائیلی به دست می‌آورد و چیزی که اکنون روشن است، این است که همان سلاح‌هایی که نیروهای صهیونیست در طول ۱۷ سال گذشته از آنها برای محاصره غزه استفاده کردند، اکنون علیه خودشان به کار می‌رود؛ در واقع مواد منفجره‌ نظامی اسرائیلی و آمریکایی، به حماس این امکان را داد که اراضی اشغالی را با موشک‌ها بمباران کرده و برای اولین بار شهرک‌های صهیونیست‌نشین را از غزه هدف قرار دهد.

در این گزارش آمده است، تل‌آویو به خوبی می‌داند چه نوع تسلیحاتی از جمله پهپادها و گلوله‌ها «از طریق تونل‌ها برای مقاومت فلسطین قاچاق شده» اما دیگر سلاح‌ها همانند گلوله‌های ضد تانک، کلاهک‌های آرپی‌جی، نارنجک‌های ترموباریک و سیستم‌های دست‌ساز «اسرائیلی» هستند.

همچنین در این گزارش به عملیات‌های کنترل بر زرادخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی اشاره شده که گمان می‌رود محتویات آنها به نوار غزه و کرانه باختری منتقل شدند.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، ۱۰ تا ۱۵ درصد گلوله‌ها و بمب‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۱۷ سال گذشته علیه نوار غزه استفاده کرده، عمل نکردند و موفقیت جنبش مقاومت در استفاده دوباره از این تسلیحات به ویژه بمب‌ها در ساخت تسلیحات جدید که به سطح بالایی از آشنایی با تسلیحات نیاز دارد، حیرت‌انگیز است.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا