اخبار روز

علی‌اف: آذربایجان متعهد به مسیرهای تاریخی ایران در منطقه است

علی‌اف: آذربایجان متعهد به مسیرهای تاریخی ایران در منطقه است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری برگزیده های ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و در خصوص گسترش مناسبات دو کشور و تحولات منطقه‌ای گفتگو و تبادل نظر کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک برگزاری موفق نشست وزیران امور خارجه این جنبش، با تاکید بر اراده مقامات عالی دو کشور در زمینه گسترش مناسبات فی‌مابین اظهار داشت: با فضای مثبت در حال شکل گیری در روابط دو کشور و خصوصا عبور از برخی سو تفاهمات، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پیگیری و تحقق کلیه توافقات پیشین اعلام و اعتقاد دارد دو کشور برادر و همسایه به خوبی اراده و توانمندی خود برای عبور از مراحل سخت و شرایط پیش آمده را  نشان داده و بطور واقع بینانه‌ای با اتکا بر ظرفیت‌های گسترده موجود در حوزه همکاری‌ها، پیگیری اهداف مشترک در چارچوب مصالح عالیه فی‌مابین را در دستور کار روابط خود قرار داده‌اند. 

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار ضمن استقبال از فعالیت دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان در کشورمان، جایگاه این کشور در منطقه و در چارچوب سیاست همسایگی را مورد توجه قرار داد.

ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان،  همکاری‌های دو کشور در حوزه های اقتصادی، تجاری، حمل ونقل وترانزیت همچنین دیدگاه اصولی کشورمان مبنی بر لزوم استقرار صلح و ثبات و امنیت در منطقه، از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود. 

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در باکو، اهمیت روابط دو کشور همسایه و مسلمان را مورد اشاره قرار داد و بر اهمیت روابط فی‌مابین خصوصاً در بخش‌های اقتصادی از جمله حوزه حمل و نقل و مسیرهای مواصلاتی تاکید کرد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با تصریح بر اینکه کشورش هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور تهدیدی علیه منطقه و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، تاکید کرد جمهوری آذربایجان به دنبال رفع انسداد کریدور‌های مواصلاتی در منطقه است و به مسیرهای تاریخی ایران در منطقه متعهد است.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین در این دیدار سلام متقابل خود به رئیس جمهور کشورمان را ابلاغ کرد.

طرفین در این دیدار با  اشاره به تکمیل روند تحقیقات پرونده مهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، در خصوص نحوه فعال سازی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفتگو کردند.

احوالپرسی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه جدید ترکیه + عکس
امیرعبداللهیان: جنبش عدم‌تعهد یک ظرفیت ویژه در تقویت چندجانبه‌گرایی است

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا