قم

تکلیف نهایی مونوریل قم در سفر رئیس‌جمهور مشخص می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین اسلامی امروز در شانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، تصریح کرد: موضوع تبصره ۶ و ۱۰ درصد مطلق اراضی به شهرداری، درهم‌آمیختگی بافت تاریخی و فرسوده شهری و ایجاد موانع برای توسعه شهر با این اختلاط غیرکارشناسی و مشکل خارج بودن مجموعه اوقاف از شمول ماده ۱۰۱ از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری قم است که در سفر رئیس‌جمهوری باید نسبت به طرح و حل آن‌ها اقدام گردد.

وی با اشاره به ضرب‌الاجل دستگاه قضا نسبت به تعیین تکلیف پروژه نیمه‌کاره مونوریل، گفت: شهرداری قم در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری نسبت به تصمیم نهایی در خصوص اجرای این پروژه یا جمع‌آوری کامل آن اقدام خواهد کرد.

اسلامی با اشاره به اخذ مجوز ۳۰ درصد کاهش عوارض و بهای خدمات برای املاک مجاور احداث زیرگذر بلوار جمهوری اسلامی ایران از میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام(ره)، گفت: کاهش عوارض در مواردی که مربوط به ملک شخصی نباشد از اختیارات شورای اسلامی شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به اخذ مجوز حفاری شبکه فیبر نوری توسط شرکت ایرانسل با حذف جریمه به روش حفاری با ترنچر، بدون در نظر گرفتن تعرفه زمان اجرای آسفالت، گفت: پیش‌ازاین قانون‌گذار و هیئت‌وزیران لایحه‌ای تصویب کرده بود که خسارت آسیب‌دیدگی آسفالت را تأمین نمی‌کرد، اما بعدازآن با پیگیری‌های مجموعه مدیریت شهری لایحه اخذ تعیین خسارت در حفارهای شهری به شهرداری‌ها محول شد.

وی اضافه کرد: در رابطه با این قبیل توافقات باید سود و منفعت شهروندان نیز از ارائه خدمات مطلوب‌تر در نظر گرفته شود.

اسلامی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، بیان کرد: بسیجیان هرکجا پا گذاشته‌اند عزت آفریده‌اند؛ ما امروز زندگی آرام و توام با امنیت را مرهون نیروهایی امثال بسیج در طول دوران دفاع مقدس و جنگ با تروریست‌های تکفیری هستیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا