اجتماعی

تشکیل ۱۱ کارگروه ویژه برای کاهش ترافیک تهران/ نیاز به اورهال فوری اتوبوس‌ها و قطارهای مترو

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره تبدیل وضعیت فرزندان شهید و ایثارگر در شهرداری تهران اظهار داشت: ما از علیرضا زاکانی شهردار پایتخت درخواست داریم با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی تکلیف تبدیل وضعیت این افراد را مشخص کند.

وی گفت: بارها این افراد از اعضای شورای شهر درخواست رسیدگی داشته‌اند و امیدواریم هر چه زودتر این بلاتکلیفی در مورد تبدیل وضعیت آنها برطرف شود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد وضعیت ترافیک تهران و راهکارهای علمی و کارشناسی دراین زمینه گفت: متأسفانه چند سالی در مورد ترافیک تهران و حمل و نقل عمومی آن غفلت شده است و در مورد تأمین زیرساخت‌ها اقدام عاجل صورت نگرفت.

وی گفت: حمل  نقل عمومی تهران به شدت‌ آسیب‌پذیر شده و وضعیت اتوبوسرانی آنقدر نامناسب است که ۹۰ درصد ناوگان فرسوده  است و روز گذشته چرخ‌های یک قطار مترو به دلیل فرسودگی قفل شد و نیم‌ساعت مسافران داخل تونل محبوس شده بود ند که علت اصلی این موضوع فرسودگی مترو و نیاز به اورهال قطارها اعلام شد.

وی به کمبود قطعات مورد نیاز برای تعمیر واگن‌های مترو اشاره کرد و گفت: ما طرحی را در شورا تصویب کردیم که قطارهای مترو به فوریت عملیات اورهال آن انجام گیرد وضعیت ایمنی و ترافیک شهر خوب نیست و تا حمل و نقل عمومی را بهبود ندهیم صحبت از بهبود ترافیک بی‌فایده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و.نقل شورای شهر تهران اعلام کرد: در کمیسیون ۱۱ کارگروه برای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه ترافیک تشکیل و پیش‌بینی شده و از همراهی اساتید دانشگاهی در این زمینه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا