اقتصادی

اُمیکرون رشد اقتصادی منطقه یورو را کاهش داد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل برگزیده های ایران به نقل از رویترز، با شروع موج جدید کووید ۱۹ که سبب کاهش رشد بخش خدمات در منطقه یورو شده، بهبود اقتصادی این منطقه در ماه دسامبر شروع به کاهش کرده است و اگر محدودیت های کرونایی ناشی از این موج جدید سخت تر شود، این وضعیت حتی می تواند بدتر شود.

از آنجایی که سویه اُمیکرون کرونا در پایان سال گذشته به سرعت شیوع پیدا کرد، دولت ها اقدامات سخت گیرانه تری برای مهار نرخ ابتلا به این بیماری به ویژه در آلمان، بزرگ ترین اقتصاد اروپا اعمال کردند.

این موضوع به این معناست که شاخص مرکب مدیران خرید موسسه آی اچ اس مارکت که معیار خوبی برای تشخیص سلامت کلی اقتصاد به شمار می رود، از ۵۵.۴ واحد در ماه نوامبر به ۵۳.۳ در ماه دسامبر کاهش یافته که کمترین رقم از ماه مارس است.

محدودیت ها برای مهار کرونا، فعالیت بخش خدمات در آلمان را کاهش داد و نگرانی ها در مورد سویه اُمیکرون بر چشم انداز اقتصادی در ژانویه سایه افکنده است.

شاخص مدیران خرید در این منطقه به در ماه نوامبر به ۵۳.۱ رسید که کمترین رقم در ۸ ماه گذشته به شمار می رود.

بانک مرکزی اروپا، پیش بینی خود از نرخ تورم را در ماه گذشته افزایش داد و اکنون اعلام کرده است که نرخ تورم در سال جاری به ۳.۲ درصد می رسد که بالای هدف ۲ درصدی تعیین شده برای این منطقه است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا