قزوین

آغاز کشت دانه روغنی کلزا در مزارع کشاورزی قزوین

آغاز کشت دانه روغنی کلزا در مزارع کشاورزی قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ حسن جلیلوند، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اظهارکرد: در سال زراعی جدید برنامه‌ریزی برای کشت کلزا در سطح شش هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است که در صورت تحقق این میزان کشت حدود ۱۳هزار تن محصول کلزا برداشت شود.

او ارقام عمده کشت شده کلزا در مزارع کشاورزی استان را هیدرومیل، نپتون، اکاپی، نیما و نفیس ذکر کرد.

جلیلوند گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی در مزارع استان، تاکنون حدود ۱۵تن انواع بذر کلزا از ارقام خارجی و تولید داخل وارد استان شده و بر اساس سطح ابلاغی کشت در بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تقسیم شده است.

این مسئول ادامه داد: این بذرها توسط بخش خصوصی و اتحادیه تعاون روستایی در سطح دهستان‌های استان در حال توزیع بین کشاورزان است.

او افزود: با توجه به کاهش منابع آبی موجود و احتمال کاهش تخصیص آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان برای اراضی تحت پوشش شبکه آب دشت قزوین، توصیه‌ها و نکات فنی برای راهنمایی و هدایت کشاورزان برای کاشت کلزا با منابع آبی مطمئن (چاه‌های شخصی مجاز) انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارکرد: همچنین در خصوص توسعه و ترویج کشت دانه روغنی کلزا، این مدیریت در نظر دارد در سطح شهرستان‌های استان یک مزرعهPVS (مزرعه مقایسه ارقام و الگویی) این محصول را اجرا کند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا