اقتصادی

دلار به سمت بالاتر می‌رود ؟

دلار به سمت بالاتر می‌رود ؟

به گزارش برگزیده، قیمت دلار امروز با افزایش محدود ۲۰۰ تومانی در نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی نوسان داشت. برخی فعالان بازار ارز خواست سیاست‌گذار را حفظ قیمت در محدوده‌های فعلی می‌دانند. بازیگران بازار ارز می‌گویند فعلا ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و دلار در حرکت رنج خود، نهایتا بتواند نوسانات روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی را ببیند.

تحلیلگران اقتصادی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر مهار تورم، معتقدند سیاست‌گذار توانسته با تزریق منابع به بازار ارز، قیمت اسکناس دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله‌گران نیز محدوده قیمتی فعلی کف مطمئنی برای تصمیم‌گیری و ورود به بازار ارز به حساب می‌آید. .

با توجه به اینکه در روزهای اخیر، ریتم حرکت قیمت دلار پیوسته در روند کاهشی قرار داشت به نظر می‌رسد بانک مرکزی با کمک اخبار و ارزپاشی توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عملا عرضه و تقاضا در توازن با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارشناسان اقتصادی با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، معتقدند بانک مرکزی تلاش زیادی کرده است که دلار را به نیمه پایین کریدور ۵۰ هزار تومانی برگرداند. آنها به ارزپاشی و جریان‌سازی خبری و تزریق اخبار اشاره می‌کنند، اما می‌گویند بازار، قیمت‌های کف کریدور را دیگر قبول ندارد و با افزایش تقاضا قیمت به سمت بالاتر کریدور برگشته است.

با توجه به ارزش ذاتی ۶۲ هزار تومانی دلار، به نظر می‌رسد گپ منفی قیمت و ارزش ذاتی این اسکناس به ۲۰ درصد رسیده است. برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند بازار آماده حرکت جدید و خیز برای شکست سقف قیمتی قبلی است.

پوند در آستانه کانال ۷۰ هزار تومانی قرار گرفت
روند قیمت در بازارهای مالی روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن در بیشتر ارزها افزایشی بود. درهم در کانال ۱۵ هزار پیشروی کرد و با قیمت ۱۵ هزار و ۱۱۰ تومان معامله شد. قیمت تتر افزایشی شد و روی رقم ۵۵ هزار و ۱۵۰ تومانی قرار گرفت.علاوه بر آن پوند انگلیس نیز که نسبت به روز گذشته افزایش ۸۰۰ تومانی داشت، با رقم ۶۹ هزار و ۹۲۰ تومان معامله شد. قیمت یورو در چهارمین روز هفته افزایش ۵۰۰ تومانی داشت و به ۵۹ هزار و ۸۲۰ تومان رسید.

۲۲۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا