آذربایجان شرقی

فارس من| قفل آزادراه مراغه – هشترود پس از ۷ سال باز می‌شود

سیدحمزه امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هشترود، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی براساس ماده ۵۶ قانون تنظیم مالی دولت،  ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح ملی آزادراه هشترود – مراغه  با مشارکت بانک‌های ملی و سپه تأیید و دستور پرداخت را صادر کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه خاتم‌الانبیا و بانک سپه اجرا می‌شود و شخصا تخصیص اعتبار دولتی برای تکمیل آن را هم در دولت قبلی و دولت فعلی پیگیری کرده‌ام.

امینی افزود: با تحقق این سهم و نیز سهم‌های ۲۰ درصدی بانک سپه و قرارگاه خاتم الانبیا، شاهد تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل این آزادراه خواهیم بود.

تبدیل جاده هشترود- مراغه به قتلگاه 

سخنگوی مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه جاده هشترود- مراغه به قتلگاه تبدیل شده است، یادآور شد: هر روز شاهد  تصادفات جاده‌ای خونین در این محور هستیم که دولت باید هر چه زودتر در احداث آزادراه هشترود – مراغه اهتمام ویژه داشته باشد. 

وی تصریح کرد: قطعه ۵ این آزادراه شهر هشترود با طول ۶ کیلومتر شهر هشترود را به آزادراه پیامبر اعظم (ص) و آزادراه هشترود مراغه وصل می‌کند که متاسفانه هنوز راکد مانده است. 

دولت در قبال زمین‌های کشاورزان پولی پرداخت نکرده است

چند تن از کشاورزان که زمین‌های آنها در طرح قطعه ۵ افتاده از بلاتکلیفی زمین‌های خود ناراضی هستند، آنها می‌گویند دولت پس از چند سال کلنگ‌زنی این قطعه زمین‌های ما را تصاحب کرده ولی پول ما را نداده است.

بهره‌برداری از ۴۵ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر آزادراه مراغه- هشترود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: یک ماه پیش اجرای این طرح به کندی پیش می‌رفت و با پیگیری‌های انجام شده سرعت اجرا افزایش و ماشین‌آلات بیشتری به‌کار گرفته شده است.

عابدین خُرّم ادامه داد: با دستورات صادر شده از طرف قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، ۴۵ کیلومتر از مسیر ۱۰۰ کیلومتری این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: حادثه‌خیز بودن جاده فعلی مراغه – هشترود اهمیت اجرا و تکمیل این طرح را دوچندان کرده است.

گزارش فارس حاکی است، ساخت آزادراه مراغه – هشترود به مسافت ۱۰۰ کیلومتر با هدف ایجاد مسیر تردد برای جمعیت ۳ میلیون نفری جنوب آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و شمال کردستان از سال ۹۴ آغاز شده است.

 پروژه ۲۰ ساله آزادراه مراغه – هشترود، برای مدت‌ها به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت چشمگیری نداشت اما اکنون مطالبه‌های مردم و پیگیری‌های مسوولان و نماینده مردم جواب داده است و خبرهای خوشی از تامین مالی آن به گوش می‌رسد.

مخاطبین «فارس من» دغدغه‌ای مبنی بر «به تصادفات در جاده مراغه – هشترود پایان دهید» به ثبت رساندند و درخواست پیگیری داشتند.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا