اخبار روز

رئیسی: موضوع احداث ورزشگاه جدید در تهران با جدیت پیگیری شود

رئیسی: موضوع احداث ورزشگاه جدید در تهران با جدیت پیگیری شود

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به گزارش‌های مرکز آمار ایران و بانک مرکزی از نرخ رشد اقتصادی قابل ملاحظه سه‌ماهه ابتدایی امسال، ضمن قدردانی از همه بخش‌هایی که در دستیابی به آن تلاش داشته‌اند، تأکید کرد: اگرچه افزایش نرخ رشد اقتصادی مهم است، اما مهم‌تر از آن حفظ، تداوم و ارتقای این روند است.

رئیسی: عمیقاً معتقدیم می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

 

رئیس‌جمهور از همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول خواست همه توان خود را برای اثرگذاری بهبود نرخ رشد اقتصادی بر وضعیت عمومی اقتصاد کشور و بهبود معیشت اقشار مختلف، به‌ویژه دهک‌های پایین به‌کار گیرند.

رئیسی در ادامه با اشاره به دیدارها و نشست‌های خود در نیویورک و نیز سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: در مجمع عمومی سازمان ملل ۲ پیشنهاد از سوی جمهوری اسلامی ایران درباره ایجاد سازوکاری برای «حفظ احترام و جایگاه ادیان ابراهیمی» و نیز توجه و تمرکز بیشتر بر «صیانت و حمایت از نهاد خانواده» مطرح شد که پیگیری اجرایی شدن این پیشنهادات به‌عهده دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی به‌ویژه وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

در این جلسه آقای کیومرث هاشمی دستور رئیس جمهور برای ساخت یک ورزشگاه مناسب در تهران را زمینه‌ساز افزایش نشاط جوانان دانست و از شروع مقدمات مطالعاتی و جایابی محل احداث این ورزشگاه خبر داد.

رئیسی در همین ارتباط از وزیر ورزش و جوانان و نیز معاون اجرایی رئیس جمهور خواست موضوع احداث ورزشگاه جدید در تهران برای رفع نیازهای ورزشی جوانان را با جدیت پیگیری کنند.

رئیس‌جمهور از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست که به‌منظور پیگیری «پویش مهر» در سراسر کشور دبیرخانه‌ای ایجاد شود تا زمینه آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌های کشور فراهم شود.

در ابتدای این جلسه آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اعلام خبر تولید داروی «آلتپلاز» توسط دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی گفت: در زمان حاضر تنها سازنده این دارو آمریکاست، اما جوانان کشورمان موفق شدند به فرمول ساخت این دارو دست یابند و تولید این دارو در کشور شروع شده است و در زمان حاضر ایران دومین تولیدکننده این دارو در جهان است و با فراهم شدن توان تولید این دارو در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا