مرکزی

تأسیس بنیاد بین‌المللی شهید سلیمانی مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شرکت صنایع آذرآب اراک اظهار کرد: شهید سلیمانی سردار اخلاق، ولایتمداری، تواضع، فروتنی، مردم‌داری و معنویت بود و امروز مکتب شهید سلیمانی سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی برای پیشرفت و طی کردن قله‌های بلند است که باید به خوبی از آن استفاده شود.

وی افزود: شهید سلیمانی مرد روزهای سخت بود که با پای کار آوردن غیرت دینی، شرف ملی و عزم همه‌جانبه هم خود و هم ولایت را شناخت و هم به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم رسید و با پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی دین خود به اسلام را ادا کرد و نقش‌آفرینی شهید سلیمانی دنیا را به حیرت انداخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: شهید سلیمانی با خداوند معامله کرد و بزرگترین پاداش را با شهادت دریافت کرد و او برای خدا یک عمر مجاهدت کرد و تمام حیات شهید سلیمانی برای خدا بود.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: شهید سلیمانی به خوبی در دانشگاه امام خمینی(ره) رشد کرد و در مکتب شهید سلیمانی ترس از دشمنان و تسلیم معنایی نداشت و شهید سلیمانی مامی توانیم را به ملت‌های مسلمان آموخت.

وی اضافه کرد: تأسیس بنیاد بین‌المللی شهید سلیمانی و راه‌اندازی شعبه‌های آن در سراسر دنیا برای ترویج مکتب و سیره شهید سلیمانی یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در سراسر منطقه نقش‌آفرینی مؤثری داشت و امروز مکتب و سیره شهید سلیمانی در همه ابعاد کارآمد و نجات‌بخش است که باید به خوبی برای جوانان تبیین شود و تحقق این مسئله نیازمند عزم ملی و همت همه‌جانبه است.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه طرح هفت‌اقلیم که به همت کنگره شهدای استان مرکزی برای امام شناسی راه‌اندازی شد برکات فراوانی برای جوانان داشت، گفت: امروز این طرح می‌تواند به عنوان الگویی برای شناخت مکتب و سیره شهید سلیمانی مورد استفاده قرار گیرد و خوشبختانه کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از بخش‌ها الگوهای موفق ارائه کرده است.

مکتب شهید سلیمانی سند زنده‌ای برای الگو گرفتن و حرکت در مسیر پیشرفت است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: اندیشه اخلاقی و رفتاری شهید سلیمانی مملو از معنویت مبتنی بر اسلام ناب محمدی و ولایت بود و حاج قاسم با اعتقاد راسخی که به خداوند متعال و اعتماد به نصرت الهی داشت در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد و پیروز شد.

 

سردار محسن کریمی اظهار کرد: شهید سلیمانی با مجاهدت‌های فراوان و راه انداختن بسیج مردمی در سراسر دنیا انسان‌ها و فرماندهان بزرگی تربیت کرد و حاج قاسم تنها متعلق به ایران و چند کشور نیست بلکه با امت سازی که شکل داد امروز در بسیاری از کشورهای دنیا او را می‌شناسند و دلداده وی هستند.

وی افزود: اخلاص و صداقت مهمترین ویژگی شهید سلیمانی است که مقام معظم رهبری به خوبی به این دو ویژگی مهم اشاره کردند و چتر محبت و عطوفت شهید سلیمانی هم در زمان حیات همه را در بر می‌گرفت و هم با شهادت خود میلیون‌ها ملت آزادی‌خواه را به خود جذب کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: شهید سلیمانی آینده‌نگر و با برنامه بود و با این نگاه عمیق و بلندی که داشت دستاوردهای عظیمی برای جبهه مقاومت خلق کرد که تاکنون بخشی از آنها رونمایی شده‌اند و در آینده برکات نگاه تمدنی حاج قاسم بهتر دیده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه شهید سلیمانی درس ایثار و مجاهدت را از مکتب عاشورا به خوبی آموخت، گفت: حاج قاسم در طول حیات بابرکت خود با عملیاتی کردن درس‌های عاشورا به نماد ایثار و مقاومت تبدیل شد و لذا شجاعت، شهامت، بصیرت، همراه با ولایتمداری از ویژگی‌های دیگر حاج قاسم‌ سلیمانی است.

وی افزود: شهید سلیمانی با طی کردن گام‌های بلند معرفت، اخلاص، هجرت، استقامت، سرعت و سبقت به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و حاج قاسم که خود در قله‌های بلند قرار داشت سعی می‌کرد دیگران را به این جایگاه برساند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: مکتب حاج قاسم سند زنده‌ای برای الگو گرفتن و حرکت در مسیر پیشرفت است و شهید سلیمانی یک واقعیت ماندنی است و ارادت و تجلیل ملت‌های مسلمان از شجاعت این شهید بزرگوار از نتایج صادق بودن حاج قاسم در وفای به عهد است.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به الگو و قهرمان جوانان دنیای اسلام تبدیل شده و حاج قاسم را در جهان اسلام به نماد امید و استقامت می‌شناسند و امروز بعد از گذشت دو سال از شهادت شهید سلیمانی خط مبارک مقاومت پررونق‌تر و مقتدرانه‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا