فرهنگ و هنر

دبیر هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منصوب شد

دبیر هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منصوب شد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور محمد الله‌یاری مدیر دفتر موسیقی و سید امیرعباس ستایشگر مدیر انجمن موسیقی، حمیدرضا اردلان را به عنوان دبیر هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منصوب و حکم وی را به او اهداء کرد.

متن حکم اردلان به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر حمیدرضا اردلان

نظر به دانش و تجربیات ارزنده‌ هنری جناب عالی و به پیشنهاد مدیرکل محترم دفتر امور موسیقی، به موجب این حکم به عنوان «دبیرهفدهمین  دوره جشنواره موسیقی جوان» منصوب می‌شوید.

 امید است با استعانت از خداوند متعال، بهره‌گیری از ظرفیت استادان ارجمند موسیقی، بهره‌مندی از تجارب دوره‌های گذشته، جشنواره‌ای برخوردار از شاخصه‌های فرهنگ اسلامی و امتیازات هنری قابل قبول در پیش داشته باشیم.

 محمود  سالاری؛ معاون هنری ارشاد»

۹ سال سرگردانی برای سند ملی موسیقی

حمیدرضا اردلان پژوهشگر برجسته موسیقی و نمایش، آهنگساز و استاد دانشگاه است. فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی این هنرمند در سی سال گذشته به اشاعه و احیای رسوم و آیین‌های اقوام ایرانی کمک شایانی کرده است.

اردلان متولد ۱۳۳۸ در سنندج و دارای مدرک دکتری رشته فلسفه و ایتمولوژی، موسیقی و تئاتر است. ریاست کمیته حفاظت از میراث و ریاست اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی، بنیان‌گذاری گروه جمع نمایشگران حروف و عروسک و بنیان‌گذاری ارکستر تجربی تهران، تنها بخشی از فعالیت‌های اجرایی او در سالهای گذشته است. وی در زمینه موسیقی و تئاتر ترانس مدرن اجراها و کارگاه‌های متعددی را در ایران برپا داشته است.

اردلان بیش از ۶۰ اجرا در زمینه تئاتر و تئاتر عروسکی در سرتاسر جهان به روی صحنه برده و در این زمینه جریان سازی موثری برای تاریخ هنر ایران داشته است. حمیدرضا اردلان مؤلف کتبی همچون: مرشدان پرده خوان ایران، تئاتر پلاکارد و مجموعه مقالات سیمنار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی است.

وی سال گذشته دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی جوان بوده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا