کردستان

۱۵۱ کردستانی در مهرواره قرآنی طاها رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مهرواره قرآنی طاها که امروز در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد اظهار کرد: مسابقات طلاب و روحانیون چندین سال است در سطح استان برگزار می‌شود اما متاسفانه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال این دوره مسابقات تحت عنوان مهرواره قرانی طاها با شعار قرآن کتاب زندگی در سطح استان طی ۲ روز در شهرستان‌های سنندج و سقز برگزار می‌شود‌.

 عسکری با بیان اینکه مهرواره قرآنی طاها از امروز در سنندج کلید خورده است افزود: فراخوان این مهرواره قرآنی از ابان ماه شروع شد و در بازه زمانی تعریف شده در مجموع ۱۵۱ نفر شرکت کردند که در ۲۵۷ نفر رشته ثبت نام و در سه بخش رشته شامل قرائت، ترتیل ،مفاهیم ،نقاشی و …باهم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این دوره مسابقات امسال با رعایت کامل شیوه نامه‌های کرونایی و در دو قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود گفت: استان کردستان در رشته قرائت در شهر سنندج و سقز برگزار می‌شود.

 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه به جایگاه قرآن از منظر رسول اکرم پرداخت و عنوان کرد: آنچه درباره قران از کلام پیامبر اسلام به ما رسیده این است که قران صرفا ویژه مجالس ختم نیست و آیات آن باید در عرصه‌های مختلف زندگی بشر رهنمون کننده و هدایت کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید به نحوی عمل کنیم که قرآن در تمام زوایای زندگی‌مان جاری و ساری و عملی شود.

عسکری برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از راه‌های عملیاتی کردن قرآن در زندگی انسان دانست و عنوان کرد: ثواب یک ختم قران برابری می‌کند با رسالت ۳۱۳ پیامبری که ابلاغ رسالت کرده باشند و رسالت را تمام کرده باشند.

  مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان با بیان اینکه این دوره مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم هر رشته به بخش کشوری راه پیدا می‌کنند و با نفرات برتر سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا