Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
تفاوت 15 میلیارد در پیشنهادات سرمایه‌گذاران برای مدیریت سایت محمدآباد/ ضرورت تغییر نام سایت پسماند - خبرگزاری برگزیده های ایران
قزوین

تفاوت ۱۵ میلیارد در پیشنهادات سرمایه‌گذاران برای مدیریت سایت محمدآباد/ ضرورت تغییر نام سایت پسماند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، موضوع کاهش هزینه‌های مدیریت سایت پسماند محمدآباد و سرمایه‌گذاری در آن در جلسۀ شب گذشتۀ شورای شهر قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

علی فرمانی عضو شورای شهر قزوین در جلسۀ علنی شب گذشتۀ شورا اظهار کرد: امروز وضعیت سایت پسماند در جادۀ بوئین زهرا نابسامان است و یکی از قطعات خط پردازش پسماند مستهلک شده و باید فوراً به آن رسیدگی شود.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: اقدام فوری در جهت رفع اشکالات سایت محمدآباد ضروری است و انتظار این است که اعضای شورای شهر در این باره قاطعانه تصمیم بگیرند، چرا که اگر تأخیری در بازسازی این خط ایجاد شود ما با دپوی روزانه ۷۰۰ تن پسماند و زباله و عدم تفکیک آن روبرو خواهیم شد و این ایجاد بحران می‌کند.

فرمانی عنوان کرد: با یک سرمایه‌گذار در این باره و مدیریت سایت رایزنی شده و امیدواریم که سریع‌تر در این باره ورود شود تا مشکلات سایت دفع پسماند حل گردد.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه برای مدیریت این سایت عنوان کرد: بعد از گشودن پاکت‌ها و پیشنهادات قیمت‌ها، ما متوجه شدیم که می‌توان با هزینه‌های کمتری سایت را اداره کرد، البته پیشنهادمان این بود که یکی از ایستگاه‌های سایت را خود شهرداری به‌صورت پایلوت اداره کند تا براورد هزینه‌ای به دست بیاوریم که ادارۀ این سایت توسط خود شهرداری چه میزان هزینه‌ها را کاهش خواهد داد، اما به این پیشنهاد توجهی نشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین در پایان عنوان کرد: هرچقدر مدیریت ما هزینه‌بر باشد باید آن را روی دوش مردم و مالیات دهندگان و عوارض دهندگان شهر قرار دهیم، لذا باید توجه کنیم که حداقل از سال بعد بتوانیم با یک برنامۀ خوب، مطلوب و کم هزینه با راندمان بالا برای موضوع پسماند ورود کرده و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین هم در این باره عنوان کرد: سایت پسماند محمدآباد نیاز به یک سرمایه‌گذار جدید دارد و آنگونه که ما اطلاع داریم یک جلسه هم میان شهردار و سرمایه‌گذار برگزار شده و اگر جمع‌بندی نهایی صورت بگیرد باید به‌صورت لایحع به شورای شهر ارائه شود.

محسن حق‌شناس نایب رئیس شورای شهر قزوین نیز در این جلسه، به بررسی مشکلات و نحوۀ مدیریت هزینه‌ای سایت پسماند در دورۀ گذشته اشاره و تصریح کرد: در دورۀ گذشته ما موضوعاتی را در این باره عنوان کردیم، اما برخی ادعا کردند که بیان این مطالب و ارائه پیشنهادات دخالت در کار اجرایی است و شورا نباید در امور اجرایی شهرداری دخالت کند.

وی افزود: میزان قراردادها از نظر ما پرهزینه بود و هرچقدر گفتیم که می‌شود با قراردادی سبک‌تر و ارزان‌تر برای مدیریت سایت اقدام کرد، پاسخ دادند که این موضوع دخالت در امور اجرایی شهرداری است.

نایب رئیس شورای شهر عنوان کرد: دیروز که پاکات مناقصه گشوده شد، ما شاهد بودیم که قیمت‌های بهینه‌ای برای مدیریت سایت پیشنهاد شده و بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان بین هزینه پیشنهادات تفاوت بود. این نشان می‌دهد که مدیریت سایت می‌تواند با هزینه‌هایی بسیار پایین‌تر صورت بگیرد.

حق‌شناس اظهار کرد: پیشنهاد ادارۀ پایلوت یک ایستگاه در سال جاری محقق نشد، اما امیدواریم در سال بعد یکی از ایستگاه‌های سایت به‌صورت پایلوت توسط خود شهرداری اداره شود تا ما بتوانیم بررسی کنیم که اگر خود شهرداری بخواهد این سایت را مدیریت کند چقدر می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

قاسم اللهیاری دیگر عضو شورای شهر نیز در پایان اظهار کرد: یکی از پیشنهادات مطرح شده پیرامون سایت پسماند، تغییر نام آن از محل جغرافیایی قرارگیری سایت یعنی محمدآباد، به یک نام مستقل دیگر است، چرا که اهالی و مردم تمایل ندارند نام این محل روی سایت پسماند باشد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا