گلستان

تفهیم اتهام مهندس ناظر و مالک زمین حادثه ریزش مدرسه در علی‌آبادکتول

حسینعلی ایزد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در گرگان اظهار کرد: امروز مالک زمین، مهندس ناظر و مسوول واحد نظارت بر ساخت و سازها در شهرداری این شهر به شعبه اول بازپرسی دادسرا احضار شدند.

وی تصریح کرد: مهندس ناظر و مالک زمین به اتهام رعایت نکردن نظامات دولتی در گودبرداری منجر به تخریب دیوار مدرسه و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و کارمند شهرداری علی‌آبادکتول هم به اتهام اهمال در انجام وظیفه قانونی برای جلوگیری از گودبرداری غیرمجاز  تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول گفت: امروز ۱۸ مصدوم حادثه به دادسرا مراجعه کردند و پس از ثبت شکایت، برای تعیین میزان آسیب‌دیدگی به پزشکی قانونی معرفی شدند.

ایزد گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده را به یکی از بازپرس‌های توانمند دادسرای این شهرستان سپرده‌ایم تا با سرعت و دقت، همه مقصران حادثه شناسایی و برابر قانون مجازات شوند.

گفتنی است صبح روز گذشته ساختمان دبستان دخترانه غیردولتی فرشتگان شهرستان علی‌آبادکتول بر اثر گودبرداری غیراصولی و غیرمجاز در مجاورت این مدرسه دچار ریزش و تخریب شد که در پی آن غریب به ۱۵ دانش آموز و کادر آموزشی مدرسه دچار مصدومیت شده که با تلاش هلال احمر از زیر آوار رهاسازی و توسط آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

*متاسفانه گودبرداری که در مجاورت ساختمان انجام شده فاقد هرگونه مجوز لازم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بود

پیش از این دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در خصوص تعیین مقصر و جزئیات قانونی این حادثه گفت: متاسفانه گودبرداری که در مجاورت ساختمان انجام شده فاقد هرگونه مجوز لازم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده و این گودبرداری غیرمجاز بوده است.

حسینعلی ایزد اظهار کرد: برای این گودبرداری غیرقانونی چندین مرحله تذکر و اخطار صادر شده بوده که کافی نبوده و انتظار می‌رفت شهرداری برای این عمل غیرقانونی که نظارت ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها بر عهده شهرداری‌ها است، با اخذ دستور قضایی مانع ادامه عملیات ساختمانی می‌شد.

وی تصریح کرد: این حادثه خوشبختانه فوتی نداشت اما به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست و با پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده تعدادی از مقصران حادثه بازداشت شده تا روند تحقیقات تکمیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در گرگان در خصوص وضعیت مصدومان اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان که در این حادثه دچار جراحت سطحی شده بودند شب گذشته از بیمارستان مرخص شده‌اند.

احسان گوهری‌راد تصریح کرد: این مدرسه ۲۴ سال قدمت ساخت داشته و در فروردین ماه امسال مجوزهای استحکام بنا را از اداره‌کل نوسازی مدارس و شرکت ذیصلاح اخذ کرده بوده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا