تهران

وزیر جهاد کشاورزی به دشت ورامین سفر کرد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ورامین، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز به منظور بازدید از چند پروژه‌ کشاورزی و دامداری به شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا سفر کرد.

در این بازدید وی در دامداری ایجدانک، مرکز تولید مرغ و تخم مرغ ۱۳۸ هزار قطعه ای در ورامین، دامداری ۲ هزار راسی دام سبک همچنین دامداری ۵ هزار راسی قرچک حضور خواهد یافت.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی ضمن حضور در پیشوا و بازدید از  بزرگ ترین کارخانه شیر خشک از گلخانه محصولات کشاورزی شهرستان ها بازدید بعمل خواهد آورد و باحضور در سطح شهر با مردم به گفت وگو خواهد پرداخت.

به گزارش برگزیده های ایران؛ کشاورزان شهرستان ورامین سالانه ۸۵۴ هزار و ۷۶۶ تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ۴۵ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال تولید می‌کنند که در واقع دشت ورامین قطب کشاورزی و دامپروری استان تهران محسوب می شود.

شهرستان ورامین از دیرباز به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری نه تنها در استان تهران بلکه در کشور شناخته شده است به طوری که درحال حاضر بیش از دو هزار واحد دامپروری در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند. این شهرستان در طول سالیان اخیر با گسترش فعالیت‌های دامپروری و ورود سرمایه گذاران جدید در این بخش توانسته است به سمت صنعتی شدن و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود قدم بردارد به طوری که در سال‌های اخیر کشاورزان و دامپروران ورامین و پیشوا توانسته‌اند جز تولیدکنندگان برتر دامی در کشور قراربگیرند.

شیر ورامین از کیفیت خوبی برخوردار است به همین خاطر کارخانجات تولید مواد لبنی مشتری شیرهای این شهرستان بوده و حتی قسمتی از تولیدات نیز به شمال کشور ارسال می شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا