اجتماعی

جزئیات کمک شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده در چابهار و کنارک

به گزارش گروه شهری برگزیده های ایران، سرپرست و مدیران سازمان مدیریت بحران شهر تهران با هدف بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده در جنوب استان سیستان و بلوچستان و کمک‌رسانی به این مناطق، ضمن بازدید از این مناطق به بررسی ابعاد آسیب‌های ناشی از سیل و نیازهای این مناطق پرداختند.

علی نصیری سرپرست سازمان با اشاره به اهداف این بازدید گفت: به اتفاق جمعی از همکاران در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و همکارانمان در مجمع کلانشهرهای ایران، حسب وظیفه سازمانی و تکلیف ذاتی از طرف شهردار تهران به عنوان رئیس کلانشهرهای کشور برای کمک و یاری هموطنانمان در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان که در بارش‌های سنگین اخیر دچار حادثه شدند، اعزام شدیم و  از شهرستان چابهار و کنارک بازدید کردیم.

وی افزود: تیم ما ضمن ارزیابی از حوادث صورت گرفته، به عنوان نمایندگان شهرداری تهران به بررسی کمک‌های لازم در حوزه شهرداری خواهد پرداخت.

نصیری یادآور شد: شهرهای چابهار و کنارک در حوزه شهرسازی، نگهداشت و خدمات شهری با  معضلاتی مواجه‌اند که با وقوع سیلاب این مشکلات تشدید شده است. با بازدیدهایی که از  محل زندگی شهروندان ، معابر شهری و بررسی فضاهای شهری صورت گرفت و همچنین با شرکت در جلسه ای که با حضور فرماندار ، شهردار و همکاران محلی انجام شد، جمع‌بندی‌هایی داشتیم و مقرر شد که بعد از منطبق کردن درخواست‌ها با ضوابط حاکم بر شهرداری تهران، بر مبنای دستورات شهردار تهران بتوانیم به این عزیزان کمک کنیم.

 سرپرست  سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره کمک‌ها و درخواست‌های مناطق سیل‌زده استان گفت: مقرر شد که ابتدا برای خروج شهر از وضعیت بحرانی به بررسی اجرای یک طرح اضطراری بپردازیم، همچنین با توجه به کمبود امکانات در حوزه خدمان شهری به تجهیزاتی چون خودروهای مکانیزه نیاز است که قرار شد در صورت لزوم با حمایت شهردار تهران و معاون خدمات شهری این وسایل به مناطق مورد نظر ارسال شود.

نصیری یادآور شد: فراتر از این‌ها قرار شد یک طرح مدیریت و هدایت آب‌های سطحی و کمک به پیشگیری از سیلاب‌های بعدی را داشته باشیم. در طول دهه‌های گذشته در حوزه شهرسازی مشکلاتی شکل گرفته که باید اصلاح شود و کانال‌هایی احداث شود. همچنین در حوزه ساخت و ساز نیز اصلاحاتی صورت گیرد که ما به عنوان مدیریت بحران شهر تهران حاضریم این طرح را برای مناطق مورد نظر تهیه و برای اجرا در اختیار مدیران شهر کنارک قرار دهیم.

وی گفت: شهرداری تهران حسب وظیفه ذاتی و نیز به عنوان مجمع کلانشهرها، وظیفه خود می‌داند که با تمام قوا در کنار مردم عزیز سیل زده خطه جنوبی استان سیستان و بلوچستان باشد . مقام معظم رهبری تاکید فرموده بودند که دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی شرکت کنند ، ما هم وظیفه خود می‌دانیم به اندازه‌ای که قانون به ما اجازه می‌دهد و بضاعت فنی داریم به کمک تخصصی به شهرداری‌های چابهار و کنارک ادامه دهیم و هر کمکی که بتوانیم  دریغ نکنیم .

 اسماعیل سلیمی معاون آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  نیز گفت: شهر کنارک دچار یک سری اشکالات و نواقص زیرساختی  در حوزه شهرسازی است که این مشکلات آثار خود را در سیل اخیر نشان داده است. قطعا  اگر باز هم اتفاقی در این مقیاس رخ دهد، این شهر توان مقابله با آن را ندارد.

وی افزود: به دلیل نرخ بالای بافت فرسوده که بر اساس گفته‌های شهردار، ۷۰ درصد شهر دچار بافت فرسوده است و همچنین به دلیل وجود بافت‌های ریز دانه و کوچه‌های کم عرض امکان  امدادرسانی درست کاهش پیدا می‌کند. با این حال ظرفیت‌های بالقوه‌ای  نیز اطراف شهر هست مثل ساحل منطقه که  می‌توان با طراحی درست تخلیه‌گاه آب‌های سطحی را به این نقطه هدایت کرد که در ابتدای ساخت شهر به آن توجه نشده و با طراحی درست و استفاده از فضاهای شهری جدید در غرب شهر، می توان مشکل را حل کرد.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا