هرمزگان

جزییات عملیات پیچیده اهدای عضو در هرمزگان/ اعضای سما به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، دکتر محمود حسین پور گفت: صبح امروز، کبد، کلیه ها و قلب، (سما سروردی گلستانی)، جان آفرین یک ساله هرمزگانی جهت پیوند به بیماران نیازمند عضو پیوندی برداشت شد.

حسین پور افزود: سما کوچکترین عضو خانواده سرودی گلستانی از اهالی خیراندیش شهر بندرپل و اهل تسنن بود که در تاریخ ۱۵ آبان به علت خفگی به بیمارستان کودکان منتقل میشود که به رغم تلاش کادر درمان، به علت اینکه سلول‌های مغزی به خاطر خفگی طولانی مدت، دچار آسیب غیر قابل برگشت شده بود؛ این فرشته کوچک در تاریخ ۱۸ آبان مرگ مغزی شد.

 

بعد از تایید مرگ مغزی توسط متخصصین مربوطه، هماهنگی جهت اخذ رضایت برای اهدا عضو از خانواده انجام و بعد از رضایت خانواده جهت اهدا؛ هماهنگی های لازم با رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان جهت اعزام جت اورژانس هوایی از تهران انجام شد.

حسین پور افزود: برای اولین بار در کل کشور فرآیند انتقال جراح پیوند قلب و انتقال اعضا با بالگرد اورژانس ۱۱۵ (سپاه) انجام شده است.

 

جراح قلب از تهران با جت فالکون سازمان اورژانس کشور، عازم بندرعباس شده و بعد از انجام عمل هاروست قلب، مجددا قلب با بالگرد از بیمارستان شهید محمدی تا فرودگاه با بالگرد اورژانس ۱۱۵هرمزگان و از آنجا با جت مجددا به تهران اعزام شد.

لازم به ذکر است که بالگرد اورژانس تهران نیز قلب را از فرودگاه مهرآباد تا بیمارستان رجائی جهت پیوند منتقل کرده است.

کلیه و کبد نیز با بالگرد دوم به لارستان و از آنجا با با بالگرد اورژانس هوایی شیراز به بیمارستان ابوعلی سینا منتقل شد.

دکتر حسین پور ضمن تقدیر از خانواده سرودی گلستانی به خاطر این کار خداپسندانه گفت این دومین اهدا از شهر بندر پل و از خانواده خیر اندیش اهل تسنن بود.

قلب سما در بیمارستان رجائی تهران به یک پسر ۱۶ ماهه پیوند شد و کلیه ها، به یک پسر ۱۰ ساله از هرمزگان پیوند خواهد شد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا