مرکزی

رمز موفقیت بشریت در تقویت ارزش های اسلامی و توجه به فرهنگ نماز است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در همایش تخصصی نماز سپاه در مسجد ولایت اراک اظهار کرد: امام خمینی(ره) پرچم‌دار ارزش‌های اسلامی، نماز و معنویت است که با تشکیل انقلاب اسلامی قله‌های بلند سعادت و پیشرفت را به ملت ایران و ملت‌های مسلمان نشان داد و بار دیگر فرهنگ‌های ارزشی را در تاریخ بشریت احیا کرد.

وی افزود: پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) و توجه به فرهنگ‌های ارزشی همچون نماز است و امروز رمز موفقیت بشریت در تقویت ارزش‌های اسلامی و توجه به فرهنگ نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: تشویق و ترویج فرهنگ نماز یکی از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی است و نماز به عنوان عمود و ستون دین نقش مهمی در حرکت جامعه اسلامی به سمت پیشرفت‌ها دارد.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی توجه به فرهنگ نماز برای افزایش سطح معنویت جامعه یک ضرورت است و همه دستگاه‌ها، ادارات و نهادها برای تحقق این مسئله باید نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: نماز از شاخصه‌های مهم فرهنگ اسلامی و دین اسلام است و تأثیرگذارترین ارتباط مؤثر با خداوند متعال نماز است و لذا ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک اصل مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نماز جوهره ایمان و نماد همه اعتقادات است و امروز کلید همه موفقیت‌ها و فتح قله‌های بلند معرفتی نماز است و نماز نقش مهمی در پیشبرد اهداف و آرامان های اسلامی دارد و لذا باید برنامه‌های متنوعی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه با جایگاه نماز تدوین و برنامه‌ریزی شود.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: استان مرکزی مهد مفاخر و شخصیت‌های بزرگ دینی، علمی و فرهنگی است که برای نماز اهمیت ویژه‌ای قائل بودند و نماز را کلید موفقیت خود می‌دانستند که امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت بزرگ ملی از افتخارات استان مرکزی است و از تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا است.

وی افزود: همچنین کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن همچون نگینی در تاریخ می‌درخشد و کربلایی کاظم ساروقی سند زنده حقانیت قرآن و معجزه بودن قرآن کریم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با مقام معظم رهبری یکی از مسائلی که مطرح شد کربلایی کاظم ساروقی بود که نشان از اهمیت شخصیت و سیره ارزشمند کربلایی کاظم سارقی دارد و امروز این سرمایه ارزشمند باید به نسل جوان جامعه به خوبی معرفی شود و در راستای تقویت ارزش‌های اسلامی از این شخصیت بزرگ بهره برد.

دری‌نجف‌آبادی بیان داشت: دعوت به نماز دعوت به ارزش‌های اسلامی و دعوت به مکتب اهل بیت(ع) است و نظام اسلامی که برگرفته از مکتب عاشورا است باید در تقویت، ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جهان اسلام پیشگام و پیشتاز باشد.

وی تأکید کرد: سپاه روح‌الله استان مرکزی گام‌های بلندی در ترویج فرهنگ‌های ارزشی در جامعه برداشته و برگزاری همایش تخصصی نماز در سپاه و بسیج گام بلندی در راستای ترویج این فرهنگ اسلامی در جامعه است و می‌تواند الگویی برای سایرین باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این همایش گفت: نماز به جامعه اسلامی قدرت حیات طیبه می‌دهد و مهمترین وسیله برای ساخت تمدن اسلامی است و لذا در بیانیه گام دوم انقلاب که هدف آن تمدن سازی است مسیر آن از نماز می‌گذرد و لذا باید با نماز اهمیت ویژه‌ای داده شود.

سردار محسن کریمی اظهار کرد: تبیین جایگاه و اهمیت نماز در جامعه اسلامی مقدمه سازی برای تشکیل تمدن اسلامی است و لذا در گام دوم انقلاب نماز یکی از عرصه‌های مهم تولید قدرت است.

وی افزود: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از مسیر نماز می‌گذرد و یکی از راه‌های مهم تأمین امنیت جامعه اهمیت به جایگاه و اقامه نماز است و لذا جامعه اسلامی باید از سفره پرنعمت نماز برای افزایش قدرت معنوی خود به خوبی استفاده کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماز را یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت می‌داند و برای تحقق جامعه توحیدی، الهی، معنوی و انقلابی بهره‌گیری از نماز را یک اولویت و اصل مهم می‌داند.

کریمی بیان کرد: سپاه با نماز حیات پیدا کرده و حیات سپاه با نماز استمرار و تقویت شده و سپاه در تمام موقعیت‌ها و شرایط نماز برای آن اصل مهم بوده و نماز پایه اقتدار نیروهای مسلح است.

وی افزود: ترویج فرهنگ نماز در بین کارکنان و خانواده آنها و در نهایت جامعه برای بهره‌گیری از سفره پرنعمت نماز از مهمترین اهداف همایش نماز است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: دعوت به نماز، دعوت به خوبی‌ها و زیباترین جلوه‌های زندگی است و ترویج نماز در جامعه اسلامی یک تکلیف مهم محسوب می‌شود و سپاه پاسداران در این خصوص پیشگام است و برای تحقق این مسئله همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را پای کار آورده است.

کریمی یادآور شد: در راستای ترویج و تقویت فرهنگ نماز سپاه و بسیج در استان مرکزی در کنار اقدامات فرهنگی و زیرساختی از جمله نهضت تولید محتوا همچنین اقدامات چشمگیری در حوزه ساخت، ترمیم و تجهیز مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های عالم انجام داده که ساخت ۳۵ مورد حسینیه و ۳۸ مورد خانه عالم و کمک به تجهیز مساجد و نمازخانه‌ها از جمله اقدامات مهم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این همایش گفت: نماز یکی از نعمات الهی است که به‌واسطه مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی در جامعه جاری شده و لذا امروز باید از سفره پر نعمت نماز به خوبی بهره ببریم.

 

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی اظهار کرد: یکی از مؤثرترین راه‌های رسیدن جامعه اسلامی به تکامل و پیشرفت نماز است و نماز می‌تواند جامعه اسلامی را از شر تهدیدات، توطئه‌های دشمن در جنگ نرم و رفع آسیب‌های اجتماعی نجات دهد.

وی افزود: حفظ و تقویت سلامت معنوی جامعه در گام دوم انقلاب یکی از ضرورت‌های مهم است که مهمترین راهکار آن توجه با فرهنگ نماز و ترویج اقامه و جایگاه نماز است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توجه به فرهنگ نماز و ترویج اقامه نماز را یک رسالت مهم می‌داند و در این راستا برنامه‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تدوین کرده است.

عبدی ادامه داد: نماز برترین تضمین برای سلامتی جامعه و بهترین روش برای پالایش و تقویت معنویت است و نقش مهمی در اعتلا، تعالی و شکوفایی معنوی در جامعه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش تخصصی نماز با شعار نماز؛ نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه فرصتی ارزشمند برای تقویت باورها است و این همایش تخصصی در کنار ایجاد انگیزه در میان کارکنان الگوی عملیاتی به سایر بخش‌ها برای اهمیت دادن به فرهنگ نماز معرفی می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل و در همه شرایط همواره اقامه نماز و تبیین فرهنگ نماز را یک اصل مهم دانسته و استفاده از کلیه ظرفیت‌ها برای ترویج این فرهنگ نجات‌بخش در سپاه یک اولویت مهم است.

عبدی گفت: تقویت قدرت معنوی سپاه و معنویت بخشی به کارکنان سپاه و تلاش برای فعال نمودن ظرفیت‌های بالقوه علمی، فرهنگی و هنری در سپاه برای ترویج فرهنگ نورانی نماز از مهمترین اهداف اجلاسیه تخصصی نماز بود که خوشبختانه امروز علاوه بر دستیابی به اهداف یک تجربه ارزشمند کسب شده که می‌توان آن را به سایر دستگاه‌های دیگر برای ترویج فرهنگ نماز انتقال داد.

وی اضافه کرد: ساخت مساجد و حسینیه‌ها، خانه عالم، تجهیز نمازخانه‌ها در نقاط مختلف و روستاها، احداث یادمان‌های شهدا از دیگر فعالیت‌های سپاه روح‌الله استان مرکزی در راستای ترویج و تقویت فرهنگ نماز است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا