اخبار روز

سردار جلالی: اسرائیل شکست تمام عیار را تجربه کرد/ جنایات غزه “مدال رذالت” را بر گردن رژیم صهیونستی‌ انداخت

سردار جلالی: اسرائیل شکست تمام عیار را تجربه کرد/ جنایات غزه “مدال رذالت” را بر گردن رژیم صهیونستی‌ انداخت

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قم، سومین یادواره شهدای گردان‌های ادوات و ضد زره لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) شامگاه پنجشنبه ۲۷ مهر با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار موحد، فرمانده سپاه استان قم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) در استان قم برگزار شد.

سردار جلالی در این یادواره که با حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و همرزمان شهدا از استان‌های مرکزی، سمنان، قزوین و زنجان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت یاد شهدا، مصداق بارز جهاد تبیین است و در شرایط امروز که با یک جنگ پیچیده شناختی روبه رو هستیم بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید نگاه، سیره و راه و رسم شهدا به نسل جوان آینده ساز منتقل شود، تصریح کرد: دفاع مقدس، خاطرات آن و خاطرات شهدا و رزمندگان آن دوران جزو دارایی‌های ارزشمند ملی معنوی کشور است که باید ثبت و ضبط و با نگاه دقیق هنرمندانه بیان شود تا به روح و روان جوانان ما بنشیند تا این انتقال فرهنگی به بهترین و کامل‌ترین شیوه انجام شود.

وی مهمتر و والاتر از شهدا را اهدافی دانست که شهدا پای در آن راه گذاشته و به خاطر آن به شهادت رسیده اند، افزود: حفظ تمامیت ارضی، حفظ امنیت ملی، دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی از جمله مهمترین اهدافی شهدا است که باید آگاهانه تبیین شود. بدون شک تاثیر همین سیره و فرهنگ شهدا بود که در عرصه‌های مختلف مانند مجاهدت مدافعان سلامت در مقابله با کرونا بروز و ظهور کرد.

غرب و استکبار در تمامی جنایت رژیم صهیونیستی شریک هستند

سردار جلالی با بیان اینکه امروز شاهد جنایت یک رژیم کودک کش علیه ملت مظلوم فلسطین هستیم که روی تمام ظالمان و دیکتاتور‌های تاریخ را سفید کرده است، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ این رژیم منحوس نشان می‌دهد که از ابتدا تاکنون با حمایت استکبار به اقدامات وحشیانه خود ادامه داده است این یعنی غرب و استکبار در تمامی این جنایت شریک هستند.

وی با بیان اینکه استراتژی این رژیم تصرف تمامی سرزمین‌های اسلامی و تحقق توطئه نیل تا فرات است، توضیح داد: تمام تجهیزات مدرن از تجهیزات راداری تا اطلاعات نظامی و امنیتی توسط غرب و آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

سردار جلالی با بیان اینکه این رژیم با همین حمایت ها، هربار که کشور عربی علیه آن اقدامی انجام دادند آن‌ها را به سختی شکست داد، گفت: رژیم صهیونیستی چنان زهر چشمی از کشور‌های عربی گرفته بود که تا قبل از ظهور حزب الله لبنان، هیچ ارتش عربی جرات جنگیدن جلو این رژیم را نداشت و از خود تصویر یک ارتش شکست ناپذیر را به منطقه و جهان معرفی کرده بود.

شکل‌گیری جبهه مقاومت در امتداد تفکر امام راحل

وی ادامه داد:، اما تفکر امام راحل (ره) در قالب اسلام ناب شکل گرفت و نسلی از جوانان را با فرهنگ مقاومت تربیت کرد. نسلی که به فرهنگ مقاومت به جای فرهنگ مذاکره اعتقاد داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سرنوشت یاسر عرفات و انورسادات، نشان از شکست فرهنگ مذاکره در برابر رژیم صهیونستی دارد که هنوز برای برخی دست عبرت نشده است، تصریح کرد: در برابر این تفکر، حزب الله به عنوان یک ارتش مکتبی و آموزش دیده رشد کرد و بالید. حماس نیز با همین شیوه و تفکر به یک ارتش درونزا، مخفی و مکتبی ارتقا و توسعه یافت که امروز شاهد اقدامات آن هستیم.

به گفته سردار جلالی، تفکر مقاومت باعث شد که رژیم صهیونیستی و آمریکا از خاک لبنان توسط حزب الله بیرون رانده شوند، متذکر شد: بمباران رژیم صهیونستی نمی‌تواند به زیرساخت‌های دفاعی حماس آسیب برساند و هدف این رژیم با بمباران مردم، ساختمان‌ها و مناطق مسکونی کوچ اجباری مردم غزه است.

تغییر استراتژی مقاومت برای نخستین بار

وی با بیان این برای نخستین بار در ۷۵ سال گذشته است که یک ارتش فلسطینی از درون بدون اتکا به دیگری، استراتژی دفاعی خود را به تهاجمی تغییر داده است، گفت: یک حمله همه جانبه از هوا و زمین و دریا با استفاده از انواع تسلیحات از موشک گرفته تا پهپاد را علیه این رژیم طراحی و اجرا کرد و سنگین‌ترین تلفات را به ارتش رژیم اشغال گر قدس وارد و تعداد بی شماری را اسیر کرد که برای نخستین بار ارکان آن را به هم ریخت.

به گفته سردار جلالی، رژیم صهیونستی شاهد یک شکست تمام عیار چه از نظر اطلاعاتی، امنیتی و بازدارندگی است و غافلگیری صد درصدی را تجربه کرد.

دیوار بازدارندگی نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی فروریخت

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند این شکست ترمیم ناپذیر است یعنی دیوار بازدارندگی نظامی و امنیتی فروریخت، توضیح داد: اینکه امروز این رژیم مدعی است می‌خواهد جنگ زمینی را آغاز کند و مرتب این امر را به تعویق می‌اندازد به این دلیل است که می‌داند در این صورت حماس چه جهنمی را برای آن به پا خواهد کرد و شکست سنگین و مفتضحانه دیگری برایش رقم خواهد خورد.

خلق یک هیتلر جدید در منطقه

سردار جلالی با بیان اینکه یک هیتلر جدید خلق در منطقه شده است که حامیانی کاملا لیبرال دارد و با این ابزار‌ها زن و بچه و پیر و جوان را قتل عام و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، ادامه داد: این نهایت پستی و خباثت و نسل کشی است که غربیان مدعی تمدن، وحشیانه از آن حمایت می‌کنند. این جنگ نیست نسل کشی است.

به گفته وی این جنایت مدال رذالت و خباثت را بر گردن رژیم صهیونستی و حامیانش انداخت و آمریکایی‌ها مسئول تمام جنایت‌های و کشتاری هستند که اکنون در غزه در حال رخ دادن است.

سردار جلالی با بیان اینکه عرصه جدید جنگ، عرصه افکار عمومی است، تصریح کرد: امروز شاهدیم که دشمن چگونه حقایق و وقایع را وارونه جلوه می‌دهد. اما قلب‌های بیدار و آزاده در جهان به ماهیت کثیف این رژیم جنایتکار پی برده اند. دیگر اینکه هیمنه بازدارندگی نظامی و اطلاعاتی فرو ریخت و دیگر ترمیم نخواهد شد.

وی با ابراز امیدواری و آرزوی نصرت الهی برای جبهه مقاومت و مردم فلسطین در این نبرد سخت، خاطرنشان کرد: امید است این نبرد به نابودی رژیم صهیونیستی و بیداری افکار عمومی ملت‌های آزاده جهان و رسوایی حامیان مستکبر این رژیم بینجامد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا