کهگیلویه و بویراحمد

دادخواهی مردم تشنه کهکیلویه و جوانان بیکار در نماز جمعه یاسوج/حسینی: نساختن سد آبریز ظلم به مردم است

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به فلسفه واجبات در خطبه‌ای از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: آن حضرت می فرماید خداوند ایمان را قرار داده تا مردم از شرک و گناه پاک شوند.

 امام جمعه یاسوج ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها می‌فرماید انسان با ایمان از شرک و گناه دور می شود اگر ایمان و هدایت اولیای الهی نباشد بشر سراسر از دوزخ سر در می‌آورند و کسی به بهشت نمی رود.

 خطیب جمعه شهر یاسوج در ادامه به خود آرایی و خود رنگی انسان اشاره کرد و گفت: باید از خود آرایی و پوشیدن و خوردن و آشامیدن برای نیل به تکامل معنوی استفاده شود انسان باید بخورد و بخوابد و بنوشد و بپوشد اما همه در شان انسانیت او باشد و برای رسیدن به تکامل از نعمت ها استفاده کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به قیام ۱۹ دی ماه سال ۵۶ توسط مردم قم اشاره کرد و گفت: همین قیام بود که زمینه ساز پیروزی نهضت در بهمن سال ۵۷ شد.
 وی گفت: نظام پهلوی این کشور را روی ریل فساد و فحشا قرار داده بود بسیار خفت بار بود که یک جامعه اسلامی و دینی در خدمت کفار و استکبار باشد عزل و نصب یک کشور بزرگ اسلامی در چنگ استکبار قرار گیرد از پدر تا پسر پهلوی هر دو دست نشانده غرب بودند.

 امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه افرادی مانند میرزاکوچک‌خان جنگلی زیر بار استکبار و استعمار نرفتند گفت: آنها به میرزا گفته بودند پیشنهادات ما را بپذیر تا به حکومت برسی اما او زیر بار چنین ذلتی نرفت و استکبار حکومت را دودستی به یک فرد خبیث به نام رضاخان میرپنج دادند که عزت و شرف ملت را لگدمال کرد.

 حسینی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه به سالروز شهادت امیر کبیر توسط ناصرالدین شاه قاجار اشاره کرد و گفت: شخصیتی که دلسوز ملت و تلاشگر و به دنبال توسعه علمی کشور بود اما با توطئه دربار آن بزرگ مرد را از سر راه برداشتند او برای استقلال و عزت بخشیدن به کشور و رفع نفوذ اجانب و بیگانگان عمل می‌کرد از عمده کارهای او که قابل برشمردن نیست می‌توان به راه اندازی دارالفنون و بسط کشاورزی و اصلاح امور مالی و ایجاد امنیت و استقرار دولت و سر و سامان دادن به قشون ایران نام برد که اگر او را زنده می گذاشتند وضعیت ایران چنین نمی شد و دو عهدنامه ننگین را بر ما تحمیل نمی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه عده ای امروز می گویند موشک و سلاح نمی خواهیم به عهدنامه ترکمنچای و گلستان اشاره کرد و گفت: این آقایان باید به چنین عهدنامه هایی رحوع کنند وقتی قدرت نابرابری در برابر استکبار داشته باشیم کشور به زیر دست آنها خواهد رفت اگر امروز کشور های ابر قدرت در مقابل ایران تسلیم هستند به واسطه دانش موشکی است.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی پایگاه آمریکایی عین الاسد را می زنیم و پهپاد دشمن را از آسمان به زمین می خوابانیم دشمن دیگر قدرت و توان تجاوز به این ملت را ندارد بنابراین باید دوران نکبت بار قاجار و پهلوی را مطالعه کنیم تا بفهمیم که چرا امروز به سلاح و تجهیزات و موشک نیاز داریم.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج در ادامه اظهارات خود در خطبه دوم نماز جمعه به یک موضوع استانی مهم و اجحاف در حق مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ اشاره کرد و گفت: دو سد در منطقه وجود دارد و کهگیلویه بزرگ در این وانفسای کم آبی هیچ بهره‌ای از آنها نبرده یکی سد مارون که آب آن به جاهای دیگر می‌رود و دیگری سد کوثر که بخشی را گچساران استفاده می‌کند و بخشی دیگر را استان‌های جنوبی به خود اختصاص داده‌اند اما کهگیلویه بزرگ در کنار این دو سد همچنان تشنه است.

 امام جمعه شهر یاسوج گفت: سدی قرار بود در منطقه راه بیفتد که کاری روی آن انجام نشده سدی با عنوان مارون دو یا آبریز قرار بود احداث شود که با موانعی مواجه گردیده و تلاش می‌کنند این سد ایجاد نشود که خطای بزرگ و ظلم در حق مردم کهگیلویه است.

 امام جمعه یاسوج گفت: مسئولان باید پیگیری کنند باید این سد احداث شود زیرا زمین های کهگیلویه مرغوب برای توسعه کشاورزی و باغداری است و برای اشتغال و تولید در این شهرستان بهترین راه ایجاد سد است سدمارون ۲ که اگر اتفاق بیفتد ۴۰ هزار هکتار زمین مرغوب تحت آبیاری قرار می گیرد و در حوزه اشتغال و تولید نقش موثری دارد.

حسینی یادآور شد: امروزه شاهد فقر و بیکاری در شهرستان کهگیلویه و مناطق آن هستیم از چرام گرفته تا دهدشت و لنده و سایر بخش‌ها که جوانان با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند چرا نباید اجازه دهند این سد راه اندازی شود لذا باید مسئولان به دنبال پیگیری و احداث آن باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا