اخبار روز

زاکانی: معضل ۵۰ ساله زباله پایتخت یک ماهه حل نمی‌شود

زاکانی: معضل ۵۰ ساله زباله پایتخت یک ماهه حل نمی‌شود

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمهیدات لازم در  حوزه حمل و نقل اعم از تاکسی،  مترو و اتوبوس برای ارائه خدمات به دانشجویان و دانش‌آموزان با آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه در شورای ترافیک مصوبات خوبی را برای مهرماه داشته‌ایم، گفت: شناورسازی خدمات بار و کالا از این مصوبات بوده است.

شهردار تهران افزود: در هفته‌های گذشته جلسات خوبی نیز با نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و  پلیس راهور تهران برگزار شد و همکاری‌های خوبی شکل گرفت.

وی در خصوص وعده رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در ارتباط با حل مشکل پسماند و زباله در مدت یک ماه گفت: مگر می‌شود مشکلی که در این بخش ۵۰ سال سابقه دارد، در یک ماه حل شود. منظور آقای محمدی بر حل مشکل قراردادهای پسماند در یک ماه بوده است.

جمع‌آوری “پسماند” در شهر تهران تغییر می‌کند

زاکانی در ادامه گفت: از جمله اقدامات انجام شده شهرداری تهران در ۶ ماه گذشته، آسفالت‌ریزی در سطح معابر بوده که در این مدت یک میلیون تن آسفالت‌ریزی صورت گرفته است و این روند ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۲ هزار اتوبوس فعال شده است. همچنین واگن‌های مترو اورهال شده وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهند شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم در سال جاری برای سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی است که در این بخش مشکلات گذشته مرتفع و امسال یک خدمت‌رسانی مناسبی برای آنان ارائه خواهد شد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت مترو پرند و زمان افتتاح این خط نیز گفت: مترو پرند یک کار ۳ جانبه و با مشارکت شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء است؛ برای راه‌اندازی این خط به برق مناسب نیاز داشتیم که بر اساس هماهنگی صورت گرفته در روز جمعه یک انشعاب برق برای این خط در نظر گرفته شد و إن‌شاءالله این خط با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

زاکانی ادامه داد: افتتاح خط مترو پرند در گرو تأمین برق بود که إن‌شاءالله با قرار دادن انشعاب مورد نظر این خط افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران همچنین به رونمایی از سامانه “شهرزاد” و “کیف پول الکترونیکی” اشاره کرد و گفت: به‌زودی تمام خدمات از سامانه “تهران من” به “شهرزاد” منتقل می‌شود.

وی در خصوص زمان سفرش به چین برای پیگیری خرید ۶۳۰ واگن مترو خاطرنشان کرد: إن‌شاءالله این سفر در ماه جاری انجام می‌شود.

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا