اخبار ورزشی

سر به پایین و حرکت با چراغ خاموش؛ شعار امین میرزازاده

سر به پایین و حرکت با چراغ خاموش؛ شعار امین میرزازاده

– اخبار ورزشی –

سینا طالب‌وند درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران در مورد روند رو به رشد امین میرزازاده که با قهرمانی جهان در مسابقات صربستان تکمیل شد، اظهار داشت: سال قبل هم فکر می‌کردیم امین، رضا کایالپ را ببرد، اما بد آوردیم و او بدموقع و نزدیک به مسابقه بیمار شد. بخش زیادی از کاری که باید امین در آن کشتی انجام می‌داد را درست انجام داد، اما کایالپ توانست کتف چپ را به او بزند. سال گذشته در بلگراد بودم، آنجا یک ایراد ریز تکنیکی بود و بعد بارها و بارها فیلم آن کشتی را مرور کردیم. ۳-۴ ماه روی کتف چپ کایالپ کار کردیم و بعد از آن هم امین به اردوی تیم ملی رفت و خوشبختانه همه این تمرینات هم در شهرستان و هم در اردوی تیم ملی، در مسابقات جهانی بلگراد نتیجه داد و همین کتفش نشست و منجر به برد ثانیه آخری او شد.

میرزازاده: فقط برای طلای المپیک برنامه‌ریزی کرده‌ام

وی با اشاره به اینکه ترک‌ها به دنبال کسب طلایی دیگر با رضا کایالپ بودند که امین میرزازاده مانع از این کار شد، تأکید کرد: رضا کایالپ شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسید اما امین توانست همان کاری که باید انجام دهد را روی این کشتی سوار کند. این هم در شرایطی اتفاق افتاد که هر دو اخطار کم‌کاری به امین داده شد چون کایالپ با فن خطا او را بیرون از تشک برد. همین انرژی زیادی از امین گرفت و البته کایالپ را مهاجم‌تر نشان داد، کار داشت سخت می‌شد که امین توانست روی همان تکنیکی که مدت‌های طولانی تمرکز کرده بود، کارش را درست تمام کند.

این مربی ۳۱ ساله گُتوندی که از ۱۵ سالگی در کنار امین میرزازاده حضور دارد، درباره اینکه این کشتی‌گیر خیلی آهسته و پیوسته، بدون حاشیه و خیلی حرفه‌ای دوره قهرمانی‌اش را طی می‌کند، گفت: تأکید و تکه کلام همیشگی ما همین بوده که همیشه چراغ خاموش، سر به پایین و رو به هدف حرکت کنیم، موفقیت خودش به موقع صدا می‌کند. مسیرمان همیشه همین بوده و خدا هم کمک کرده است.

طالب‌وند درباره اینکه پیش از این عنوان شده بود میرزازاده در گتوند مشکل حریف تمرینی دارد، خاطرنشان کرد: امین که اینجا حریف تمرینی ندارد، دوستانش غیرت می‌کنند و برای تمرین می‌آیند. این واقعاً رشادت آنهاست و زیر باراندازهای امین به بدن‌شان کلی فشار وارد می‌شود، آنها با کمردرد و دنده آسیب‌دیده و… تمرین را ترک می‌کنند. سایر مسائل را در گُتوند برای تمرین امین جفت و جور می‌کنیم، اما مشکل حریف تمرینی پابرجاست. امین قوی‌ترین سنگین‌وزن کشتی فرنگی دنیاست و برای او حریف پیدا کردن سخت است.

این مربی سازنده در مورد لوپز دارنده چهار طلای المپیک که گفته به پاریس هم خواهد آمد و از قد و قامت بزرگتری نسبت به میرزازاده برخوردار است، گفت: امین سال ۲۰۱۵ بدون شکست بود، در ۵-۶ تورنمنت و آسیایی و جهانی شرکت کرد و فقط اخطار امتیاز داد، فنی کسی از او امتیاز نگرفت، اما از همان زمان باید صبر می‌کردیم که امین قد و قواره‌اش به کشتی‌گیران تاپ دنیا نزدیک شود. هنوز هم باید بهتر شود، سال قبل بعد از آنکه امین با نقره جهانی برگشت، دو هفته استراحت مطلق داشت و بعد از آن دو هفته تمرینات ما در طبیعت آغاز شد که برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی کتف و زانو بود.

وی افزود: بعد از آن وارد دوره بدنسازی شدیم، تلاش کردیم که وزن و قدرتش را اضافه کنیم، البته قطعاً این کار با کمک کادرفنی تیم ملی اتفاق افتاد. حسن رنگرز و طالب نعمت‌پور که مربی ویژه امین در اردوی تیم ملی بود، خیلی کمک کردند و باز هم برنامه به همین شکل پیش خواهد رفت و قوی‌تر به فکر المپیک خواهیم بود. مسئله این است که راه پیروزی بر لوپز را پیدا کردیم، اما این یک بخش از کار است و باید حتماً روی آن تمرین و تمرکز کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا