گلستان

ستاری: مراکز تحقیقاتی بدانند با پول دولت نمی‌توانند به مردم محصول ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، سورنا ستاری ظهر امروز در آیین افتتاحیه کارخانه فناوری گرگان اظهار کرد: غیرممکن است که مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بتوانند با پول دولت به مردم محصول ارائه دهند دانشگاه در هیچ جای دنیا نمی‌تواند ماشین، واکسن و یا دارو بسازد چون کار آنها نیست.

وی با بیان اینکه «محصول» مشکل مردم را مرتفع می‌کند، تصریح کرد: در پژوهش، محصول حاصل سرمایه‌گزاری بخش خصوصی است و در پارک علم و فناوری نسبت سرمایه‌گذاری خصوصی به دولتی هشت الی ۱۰ به یک است در حالی که در «پارک علم پردیس» نسبت سرمایه‌گذاری خصوصی به دولتی ۲۵ به یک است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه بیش از هر چیزی مفهوم فرهنگی دارد، ابراز کرد: اگر در استان گلستان این فرهنگ حاکم شود که سرمایه یک جوان در جیبش نیست بلکه در کله‌اش است دنیا گلستان خواهد شد.

ستاری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید شهرستان گرگان به یک شهر هوشمند تبدیل شود باید شهرداری خودش را در قامت یک شتاب‌دهنده کسب و کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه اظهار کرد:کاری که در خانه خلاق انجام می‌دهیم ایجاد کسب و کار است از طراحی لباس و صنایع‌دستی گرفته تا انیمیشن را توسعه می‌دهیم در حقیقت فرهنگ آن منطقه در خانه خلاق توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا