اجتماعی

سگ خیابانی ۱۰۰ کیلویی/ عکس

سگ خیابانی ۱۰۰ کیلویی/ عکس

نادیا زکالوند: «گریت دین»، سک دانمارکی بزرگ، با وزن بین ۱۳۶ تا ۱۸۱ کیلوگرم، عنوان بزرگترین سگ دنیا را دارد و کمتر سگی از نژاد دیگر پیدا می‌شود که چنین وزنی داشته باشد. اما به‌تازگی سگی در خیابان‌های شهر «نیژنی نووگورود» روسیه زندگی می‌کند که ۱۰۰ کیلو وزن دارد. این سگ آنقدر چاق است که به‌دلیل درد عذاب‌آور مفاصلش نمی‌تواند روی چهار دست و پای خود بایستد و تقریبا هر شب از درد زیاد زوزه می‌کشد.

هیچ کس نمی‌داند چرا این سگ تا این اندازه چاق و سنگین شده است. حتی برای فهمیدن علت این وضعیت، از این سگ آزمایش‌های متعدد انجام شده است اما هیچ بیماری خاصی در این حیوان پیدا نشده است. در بررسی‌های بیشتر مشخص شده، این سگ در بازار شلوغی زندگی می‌کرده است که مردم بیشتر غذاهای پس‌مانده خود را به آن می‌دادند.

دامپزشکانی که این سگ را معاینه کردند می‌گویند، برای آزمایش کامل از این سگ لازم است از آن عکس گرفته شود، اما به علت چاقی مفرط، اشعه ایکس نمی‌تواند به مفاصل این حیوان نفوذ کند. بنابراین کروگت باید حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن کم کند.

سگ خیابانی ۱۰۰ کیلویی/ عکس

در حال حاضر کروگت در بیمارستان مخصوص حیوانات نگهداری می‌شود تا زیر نظر متخصصان از وزن و در نتیجه دردهای مفاصل او کاسته شود. دامپزشکان با مسکن دردهای کروگت را آرام کرده‌اند.

منبع:

odditycentral

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا